Kultura i sztuka w edukacji Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: Kultura i sztuka w edukacji
Kod modułu: ER7
Kod programu: W3-S1PE19.2024
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem prowadzonych zajęć jest przybliżenie studentom pojęcia kultury i sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania / wykorzystania ich w procesach edukacyjnych wszystkich poziomów kształcenia. Zajęcia podejmują problematykę teorii twórczej resocjalizacji jako przykładu oddziaływań destygmatyzujących;
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. [R_KiS_K1.]
KN3_K01 [4/5] KN3_K03 [3/5] KN3_K05 [3/5]
Student potrafi zastosować wiedzę z zakresu kultury i sztuki w praktyce edukacyjnej. [R_KiS_U1.]
KN3_U01 [4/5] KN3_U02 [4/5] KN3_U17 [3/5]
Student zna i rozumie filozoficzno-społeczne nurty/koncepcje ukazujące istotę, wartość i rolę kultury i sztuki w perspektywie pedagogicznej [R_KiS_W1.]
KN3_W01 [3/5] KN3_W05 [4/5] KN3_W08 [1/5]
Student zna podstawową terminologię z zakresu kultury i sztuki, oraz funkcje społeczno-edukacyjne poszczególnych dziedzin sztuki. [R_KiS_W2.]
KN3_W01 [4/5] KN3_W02 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [ER7 ćwiczenia] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Projekcja [c02] 
Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] 
Prezentacja [c07] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie R_KiS_K1. R_KiS_U1. R_KiS_W1. R_KiS_W2.
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)