Diagnoza psychopedagogiczna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Diagnoza psychopedagogiczna |
---|---|
Kod modułu: | ER4 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami w diagnozie psychopedagogicznej, modelami diagnozowania, zasadami i regułami postępowania diagnostycznego. Student po ukończeniu modułu będzie rozumiał uwarunkowania przebiegu procesu diagnostycznego oraz potrafił konceptualizować i operacjonalizować podstawowe problemy diagnostyczne, konstruować indywidualny model diagnozy, konstruować podstawowe narzędzia diagnostyczne, posługiwać się podstawowym katalogiem technik i narzędzi wykorzystywanych w diagnozie pedagogicznej (ze szczególnym uwzględnieniem możliwości ich wykorzystania w resocjalizacji). |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. [E.1R.K2.] |
KN3_K01 [3/5] |
Absolwent potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną, analizować diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne. [E.1R.U2.] |
KN3_U04 [3/5] |
Absolwent zna i rozumie diagnozę psychopedagogiczną, w tym diagnozę w obszarze w resocjalizacji, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne. [E.1R.W2.] |
KN3_W02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ER4C] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Analiza SWOT [b10] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
E.1R.K2. |
wykład [ER4W] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
egzamin |
E.1R.K2. |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |