Prawo w resocjalizacji
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Prawo w resocjalizacji |
---|---|
Kod modułu: | ER3 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Prawo w resocjalizacji koncentruje się na wiedzy, umiejętnościach i kompetencjach społecznych niezbędnych pedagogowi do poruszania się w zakresie prawno-społecznych uwarunkowań procesu resocjalizacji. Celem modułu jest poznanie podstaw prawnych funkcjonowania systemów resocjalizacji, instytucji oraz organizacji pozarządowych w kontekście ich znaczenia w procesie resocjalizacji, a także wykorzystanie zdobytej wiedzy do analizy problemów resocjalizacyjnych, realizowania pomocy rodzinie oraz poradnictwa wychowawczo-resocjalizacyjnego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie uwarunkowania prawno-społeczne procesu resocjalizacji
[R_P_1] |
KN3_W03 [4/5] |
Student zna podstawy prawne funkcjonowania systemów resocjalizacji [R_P_2] |
KN3_W10 [5/5] |
Student zna instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym [R_P_3] |
KN3_W01 [3/5] |
Student potrafi wykorzystywać podstawy wiedzy z zakresu prawa karnego, kryminologii, wiktymologii do analizy problemów resocjalizacyjnych [R_P_4] |
KN3_U01 [5/5] |
Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy problemów resocjalizacyjnych [R_P_5] |
KN3_K03 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
egzamin |
R_P_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |