Przemoc wobec dzieci Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: Przemoc wobec dzieci
Kod modułu: B22
Kod programu: W3-S1PE19.2024
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie Studenta z aktualną wiedzą na temat różnych aspektów problemu przemocy wobec dzieci w świetle interdyscyplinarnego światowego dyskursu badawczo-teoretycznego. Celem realizacji kursu jest w szczególności zrozumienie uwarunkowań występowania zjawiska oraz jego indywidualnego i społecznego znaczenia oraz rozwój kompetencji w zakresie badania zjawisk i przypadków przemocy wobec dzieci a także odpowiedniego reagowania na jego występowanie, z perspektywy pedagoga/nauczyciela. Celem kursu jest nadto rozwój kompetencji w zakresie projektowania i realizacji działań eliminujących społeczne występowanie problemu jak też jego przejawy indywidualne [w rodzinach], w tym poprzez współpracę interdyscyplinarną.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Absolwent potrafi okazywać empatię uczniom oraz zapewnić im wsparcie i pomoc. [B.2.K1.]
KN3_K01 [3/5] KN3_K04 [3/5] KN3_K05 [3/5]
Absolwent potrafi formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. [B.2.U3.]
KN3_U02 [3/5] KN3_U04 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [B22C] 15 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Projekcja [c02] 
Prezentacja [c07] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie B.2.K1. B.2.U3.
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)