Przemoc wobec dzieci
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Przemoc wobec dzieci |
---|---|
Kod modułu: | B22 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie Studenta z aktualną wiedzą na temat różnych aspektów problemu przemocy wobec dzieci w świetle interdyscyplinarnego światowego dyskursu badawczo-teoretycznego. Celem realizacji kursu jest w szczególności zrozumienie uwarunkowań występowania zjawiska oraz jego indywidualnego i społecznego znaczenia oraz rozwój kompetencji w zakresie badania zjawisk i przypadków przemocy wobec dzieci a także odpowiedniego reagowania na jego występowanie, z perspektywy pedagoga/nauczyciela. Celem kursu jest nadto rozwój kompetencji w zakresie projektowania i realizacji działań eliminujących społeczne występowanie problemu jak też jego przejawy indywidualne [w rodzinach], w tym poprzez współpracę interdyscyplinarną. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Absolwent potrafi okazywać empatię uczniom oraz zapewnić im wsparcie i pomoc. [B.2.K1.] |
KN3_K01 [3/5] |
Absolwent potrafi formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. [B.2.U3.] |
KN3_U02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [B22C] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
B.2.K1. |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |