Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania |
---|---|
Kod modułu: | B10 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Treści modułu obejmują zagadnienia dotyczące biomedycznych aspektów rozwoju człowieka, uwarunkowań genetycznych i środowiskowych determinujących prawidłowy rozwój. W ramach zajęć omawiane są tematy dotyczące zaspokojenia potrzeb biologicznych człowieka w ontogenezie, rolę układu nerwowego, hormonalnego i immunologicznego w utrzymaniu homeostazy, wybrane zaburzenia rozwoju somatycznego, profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą. Efekty przedmiotu są realizowane za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej, odpowiedzialności za podejmowane decyzje, działania, przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga [PO_B10_B1_K1] |
KN3_K02 [2/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi: obserwować procesy rozwojowe uczniów
[PO_B10_B1_U1] |
KN3_U04 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: proces rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój fizyczny, motoryczny i psychoseksualny; rozwój procesów poznawczych; rozwój społeczno-emocjonalny i moralny; zmiany fizyczne i psychiczne w okresie dojrzewania; normę rozwojową; rozwój w kontekście wychowania; dysharmonie i zaburzenia rozwojowe u uczniów; zaburzenia zachowania; zagadnienia nieśmiałości i nadpobudliwości; [PO_B10_B1_W2] |
KN3_W02 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PO_B10_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PO_B10_B1_W2 |
ćwiczenia [PO_B10_2] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PO_B10_B1_K1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |