Psychologia kliniczna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Psychologia kliniczna |
---|---|
Kod modułu: | B8 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć realizowanych w ramach modułu jest zapoznanie studentów z przedmiotem i specyfiką zadań psychologii klinicznej. Dostarczenie wiedzy z zakresu: zdrowia psychicznego i zaburzeń psychicznych. Normy versus patologii. Pojęcia diagnozy klinicznej oraz podstawowe metody diagnozy. Pojęcie stresu – etiologia, obraz kliniczny, terapia. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych. Omówienie wybranych zaburzeń. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student zna podstawowe pojęcia psychologii klinicznej, orientuje się w psychopatologii zachowań procesów poznawczych, emocjonalnych. [W3-S1PE-1] |
KN3_W02 [1/5] |
Student klasyfikuje i różnicuje poszczególne zaburzenia psychiczne. [W3-S1PE-2] |
KN3_W05 [1/5] |
student potrafi radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami. [W3-S1PE-3] |
KN3_U07 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
egzamin |
W3-S1PE-1 |
ćwiczenia [W3-S1PE-2] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
W3-S1PE-1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |