Radykalne doktryny polityczne w ujęciu historycznym
Kierunek studiów: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe
Kod programu: W3-S1BM19.2024

Nazwa modułu: | Radykalne doktryny polityczne w ujęciu historycznym |
---|---|
Kod modułu: | W3-BM-S1-RDPUH |
Kod programu: | W3-S1BM19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy na temat radykalnych doktryn politycznych, ich specyfiki, źródeł powstania oraz wpływu na bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe. Charakterystyka podstawowych idei politycznych z zakresu radykalnych doktryn ma za zadanie wskazać na zagrożenia płynące z fundamentalnych koncepcji rzeczywistości i człowieka i mające wpływ na politykę i problemy społeczne we współczesnym świecie. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest przygotowany do współuczestniczenia w tworzeniu zinstytucjonalizowanych form aktywności obywatelskiej, mających przeciwdziałać powstawaniu i rozprzestrzenianiu radykalnych ideologii [K01] |
BM_1_K01 [5/5] |
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, aby diagnozować przejawy radykalnych doktryny polityczne w życiu społecznym i politycznym [U01] |
BM_1_U01 [4/5] |
Potrafi opisać, wyjaśnić i ocenić rolę poszczególnych radykalnych doktryn w procesach politycznych na całym świecie [U02] |
BM_1_U01 [4/5] |
zna i rozumie najważniejsze radykalne doktryny polityczne, które pojawiły się na przestrzeni wieków [W01] |
BM_1_W04 [4/5] |
ma zaawansowaną wiedzę na temat niekorzystnego wpływu radykalnych doktryn politycznych na bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe [W02] |
BM_1_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [RDPUH_fs_1] | 30 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |