Radykalne doktryny polityczne w ujęciu historycznym Kierunek studiów: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe
Kod programu: W3-S1BM19.2024

Nazwa modułu: Radykalne doktryny polityczne w ujęciu historycznym
Kod modułu: W3-BM-S1-RDPUH
Kod programu: W3-S1BM19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy na temat radykalnych doktryn politycznych, ich specyfiki, źródeł powstania oraz wpływu na bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe. Charakterystyka podstawowych idei politycznych z zakresu radykalnych doktryn ma za zadanie wskazać na zagrożenia płynące z fundamentalnych koncepcji rzeczywistości i człowieka i mające wpływ na politykę i problemy społeczne we współczesnym świecie.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do współuczestniczenia w tworzeniu zinstytucjonalizowanych form aktywności obywatelskiej, mających przeciwdziałać powstawaniu i rozprzestrzenianiu radykalnych ideologii [K01]
BM_1_K01 [5/5] BM_1_K02 [4/5] BM_1_K04 [3/5]
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, aby diagnozować przejawy radykalnych doktryny polityczne w życiu społecznym i politycznym [U01]
BM_1_U01 [4/5]
Potrafi opisać, wyjaśnić i ocenić rolę poszczególnych radykalnych doktryn w procesach politycznych na całym świecie [U02]
BM_1_U01 [4/5] BM_1_U07 [3/5] BM_1_U08 [3/5]
zna i rozumie najważniejsze radykalne doktryny polityczne, które pojawiły się na przestrzeni wieków [W01]
BM_1_W04 [4/5]
ma zaawansowaną wiedzę na temat niekorzystnego wpływu radykalnych doktryn politycznych na bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe [W02]
BM_1_W01 [3/5] BM_1_W03 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [RDPUH_fs_1] 30 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)