Anatomia radiologiczna
Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: W4-S2IB19.2023
| Nazwa modułu: | Anatomia radiologiczna |
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IM-S2-23-3-AR |
| Kod programu: | W4-S2IB19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł zajęć „Anatomia radiologiczna” ma na celu zapoznanie studentów z budową i funkcjonowaniem ludzkiego ciała w aspekcie obrazowania medycznego. Zajęcia obejmują zarówno teorię, jak i praktykę. Anatomia radiologiczna przedstawiana jest w oparciu o obrazy uzyskane w badaniach obrazowych: radiografii, DSA, badań czynnościowych układu pokarmowego, badaniach tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego oraz USG. W trakcie zajęć student zapoznaje się z prawidłowymi obrazami anatomicznymi oraz wariantami anatomicznymi poszczególnych układów. Studenci poznają również podstawy ochrony radiologicznej, analizy i interpretacji obrazów medycznych, a także zastosowanie obrazowania radiologicznego w diagnostyce i leczeniu różnych chorób i urazów w różnych dziedzinach medycyny, takich jak ortopedia, kardiologia, neurologia czy onkologia. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
zna podstawowe struktury anatomiczne i funkcje różnych systemów organów w ciele człowieka [k_1] |
W03 [3/5] |
potrafi interpretować badania radiologiczne, w tym identyfikować normalne i patologiczne cechy na obrazach [k_2] |
U09 [2/5] |
rozpoznaje i opisuje różne rodzaje i klasy obrazów medycznych według ich źródła, jakości i przeznaczenia [k_3] |
W03 [2/5] |
stosuje odpowiednie metody i narzędzia do akwizycji, przetwarzania, analizy i wizualizacji obrazów medycznych [k_4] |
W08 [2/5] |
ocenia jakość i wiarygodność obrazów medycznych oraz ich znaczenie dla diagnozy i leczenia [k_5] |
U21 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [k_fs_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
k_1 |
| laboratorium [k_fs_2] | 30 |
Opis [a03] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
k_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||