Moduł dyplomowy B Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S2CHI19.2023

Nazwa modułu: Moduł dyplomowy B
Kod modułu: W4-CH3-S2-3-MDB
Kod programu: W4-S2CHI19.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 7
Cel i opis treści kształcenia:
Cele tego modułu skupiają się na zaawansowanym doskonaleniu umiejętności studentów w samodzielnym opracowywaniu zagadnień naukowych związanych z tematem ich pracy badawczej (dyplomowej). Duży nacisk kładziony jest na przygotowanie, wygłoszenie oraz przedyskutowanie referatu, który obejmuje aspekty metodyki, uzyskanych wyników, dyskusji i wniosków płynących z realizowanej pracy dyplomowej. W ramach tego modułu studenci poszerzą swoją wiedzę teoretyczną w obszarze problemów i metod badawczych związanych z prowadzonym projektem dyplomowym. Zyskają także zaawansowane umiejętności niezbędne do samodzielnego prowadzenia prac badawczych, prezentowania wyników oraz efektywnego komunikowania się w ramach swojej specjalizacji. Samodzielnie opracują wybrane zagadnienia seminaryjne oraz przygotują prezentacje multimedialne na wybrany temat w języku polskim lub angielskim. W trakcie zajęć doskonalone będą umiejętności prezentowania i dyskutowania zagadnień naukowych w wybranym języku, co ma na celu pełne przygotowanie studentów do skutecznego udziału w dyskusjach i prezentacjach w obszarze ich specjalizacji.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę o aktualnych kierunkach rozwoju i najnowszych odkryciach w zakresie chemii, w zaawansowany sposób opisuje oraz wyjaśnia złożone problemy z zakresu nauk ścisłych, w tym tezy realizowanej pracy dyplomowej [W4-CH3-S2-3-MDB_01]
CH_W01 [5/5]
Posiada rozwinięty nawyk korzystania z obiektywnych źródeł informacji naukowej oraz posługiwania się zasadami krytycznego wnioskowania przy rozstrzyganiu problemów praktycznych. [W4-CH3-S2-3-MDB_02]
CH_K01 [3/5]
Świadomie rozwija wiedzę w zakresie wybranej przez siebie specjalności, doskonali umiejętności prezentacji i dyskusji naukowej na wybrany temat [W4-CH3-S2-3-MDB_03]
CH_U08 [4/5]
Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do rozwiązywania zaawansowanych problemów badawczych związanych z zakresem studiowanej specjalności oraz realizowanej pracy dyplomowej [W4-CH3-S2-3-MDB_04]
CH_U02 [3/5]
Potrafi wyszukiwać dane literaturowe (w tym w języku angielskim), wnioskować na ich podstawie oraz odnosić się do tych danych krytycznie [W4-CH3-S2-3-MDB_05]
CH_U01 [4/5]
Wykazuje umiejętność asocjacji wiedzy z różnych gałęzi chemii i nauk pokrewnych, potrafi wytłumaczyć określone problemy z dziedzin pokrewnych np. biologii, fizyki, ochrony środowiska, farmacji. [W4-CH3-S2-3-MDB_06]
CH_U04 [3/5]
Potrafi przedstawić w mowie i piśmie wyniki badań własnych lub cudzych [W4-CH3-S2-3-MDB_07]
CH_U05 [5/5]
Przygotowuje i prezentuje wystąpienia ustne w języku polskim i angielskim dotyczące zagadnień z dziedziny chemii i nauk pokrewnych o charakterze popularnonaukowym i specjalistycznym [W4-CH3-S2-3-MDB_08]
CH_U05 [4/5] CH_U06 [4/5]
Potrafi inspirować i organizować procesy uczenia się innych osób. [W4-CH3-S2-3-MDB_09]
CH_K02 [5/5]
Rozumie znaczenie uczciwości intelektualnej i postępuje etycznie [W4-CH3-S2-3-MDB_10]
CH_K04 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [W4-CH3-S2-3-MDB_fs_1] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie W4-CH3-S2-3-MDB_01 W4-CH3-S2-3-MDB_02 W4-CH3-S2-3-MDB_03 W4-CH3-S2-3-MDB_04 W4-CH3-S2-3-MDB_05 W4-CH3-S2-3-MDB_06 W4-CH3-S2-3-MDB_07 W4-CH3-S2-3-MDB_08 W4-CH3-S2-3-MDB_09 W4-CH3-S2-3-MDB_10
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] Aktywności komplementarne do zajęć
działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)