Modelowanie molekularne Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S2CHI19.2023

Nazwa modułu: Modelowanie molekularne
Kod modułu: W4-CH3-S2-2-MM
Kod programu: W4-S2CHI19.2023
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł "Modelowanie molekularne" ma na celu pogłębienie wiedzy i umiejętności osób studiujących w zakresie chemii teoretycznej, skupiając się przede wszystkim na rozwijaniu ich umiejętności korzystania z chemii obliczeniowej jako zaawansowanej metody badawczej, alternatywnej wobec tradycyjnych eksperymentów. Centralnym punktem modułu są metody kwantowochemiczne, stanowiące kluczowe narzędzie w analizie różnorodnych aspektów chemicznych na poziomie zaawansowanym. Poprzez poruszane zagadnienia związane m.in. z modelowaniem reakcji chemicznych, oddziaływań międzycząsteczkowych czy opisem procesów utleniania i redukcji, moduł ma na celu rozwinięcie praktycznych umiejętności studentów w korzystaniu z zaawansowanych technik chemii obliczeniowej, szczególnie metod kwantowochemicznych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna podstawowe klasy metod obliczeniowych: DFT (związane z pojęciem gęstości elektronowej) i WFT (związane z pojęciem funkcji falowej [W4-CH3-S2-2-MM_1]
CH_W01 [3/5] CH_W06 [5/5]
Umie zastosować metody obliczeniowe chemii kwantowej do opisu oddziaływań międzycząsteczkowych. [W4-CH3-S2-2-MM_2]
CH_U02 [3/5]
Ma świadomość komplementarności badań teoretycznych i doświadczalnych i ich roli w poznawaniu struktury materii [W4-CH3-S2-2-MM_3]
CH_K01 [2/5]
Umie zastosować wybrane programy dostępne w pakietach komercyjnych do obliczeń w zakresie chemii kwantowej [W4-CH3-S2-2-MM_4]
CH_U02 [3/5]
Zna metody kwantowochemiczne i umie je zastosować do: modelowania reakcji chemicznych; opisu stanu przejściowego i wyznaczania geometrii tego stanu; modelowania oddziaływań molekuły w układzie wielocząsteczkowym; opisów procesów utlenienia i redukcji, procesów przeniesienia protonu, oddziaływania molekuły z fotonem [W4-CH3-S2-2-MM_5]
CH_W06 [5/5] CH_U02 [5/5] CH_U08 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W4-CH-S2-2-MM_fs_1] 30 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
egzamin W4-CH3-S2-2-MM_1 W4-CH3-S2-2-MM_2 W4-CH3-S2-2-MM_3 W4-CH3-S2-2-MM_4 W4-CH3-S2-2-MM_5
laboratorium [W4-CH-S2-2-MM_fs_2] 45 Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
zaliczenie W4-CH3-S2-2-MM_1 W4-CH3-S2-2-MM_2 W4-CH3-S2-2-MM_3 W4-CH3-S2-2-MM_4 W4-CH3-S2-2-MM_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)