Profilaktyka i promocja zdrowia Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2023

Nazwa modułu: Profilaktyka i promocja zdrowia
Kod modułu: W6-PE-SR-N1-PPZ
Kod programu: W6-N1PE19.2023
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma przygotować studentów do realizacji zadań profilaktyczno-zdrowotnych realizowanych przez instytucje wspomagające funkcjonowanie rodziny. Studenci, w oparciu o wiedzę medyczną i pedagogicznej oraz koncepcję promocji zdrowia, zapoznają się z praktycznymi rozwiązaniami profilaktyczno-zdrowotnymi.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka jest gotów/gotowa do ciągłego dokształcania się w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności oraz ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki pedagoga zdrowia [PE-SR-N1-PPZ_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [3/5] KN3_K01 [3/5] KN3_K05 [2/5]
student/studentka potrafi przygotować projekty i programy profilaktyczno-zdrowotne, terapeutyczne zarówno w instytucjach, jak i środowisku otwartym oraz ma praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania sytuacji zdrowotno-społecznej dziecka, kultury zdrowotnej jego rodziny oraz całego środowiska wychowawczego [PE-SR-N1-PPZ_U_1]
K_U01 [3/5] K_U02 [3/5] KN3_U02 [5/5] KN3_U04 [3/5]
student/studentka zna i rozumie przyczyny chorób cywilizacyjnych oraz wskazuje sposoby ich zapobiegania, a także potrzeby biopsychospołeczne i problemy zdrowotne człowieka w poszczególnych etapach jego rozwoju; zna i rozumie uwarunkowania ekonomiczne i socjo-kultutowe kondycji zdrowotnej współczesnej rodziny oraz instytucje i organizacje w środowisku lokalnym wspierających rodzinę w sferze profilaktyczno-wychowawczej i zdrowotnej [PE-SR-N1-PPZ_W_1]
K_W03 [3/5] KN3_W03 [4/5] KN3_W05 [4/5]
student/studentka zna i rozumie terminologię używaną w profilaktyce i pedagogice zdrowia oraz historię kształtowania się koncepcji promocji zdrowia w Polsce i na świecie, a także jej źródła; zna i rozumie współczesną filozofię zdrowia oraz istotę idei promocji zdrowia, cele i zadania profilaktyki i promocji zdrowia, modele i podstawowe zasady zdrowego stylu życia [PE-SR-N1-PPZ_W_2]
K_W01 [3/5] K_W03 [3/5] KN3_W02 [3/5] KN3_W11 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PE-SR-N1-PPZ_fns_1] 7 Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie PE-SR-N1-PPZ_W_1 PE-SR-N1-PPZ_W_2
ćwiczenia [PE-SR-N1-PPZ_fns_2] 7 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Analiza SWOT [b10] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Projektowanie [e04] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie PE-SR-N1-PPZ_K_1 PE-SR-N1-PPZ_U_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)