Technologie informacyjno-komunikacyjne Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2023

Nazwa modułu: Technologie informacyjno-komunikacyjne
Kod modułu: W6-PE-N1-F4.TIK
Kod programu: W6-N1PE19.2023
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł nastawiony jest na aktualizację, pogłębianie u studentów wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, czyli przydatnych narzędzi umożliwiających analizę i syntezę informacji (przetwarzanie, selekcjonowanie, przechowywanie), wykorzystywanie komunikatów multimedialnych oraz komunikację społeczną za pośrednictwem mediów informacyjnych. Celem zajęć jest kształtowanie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem komputerowym oraz rozwiązywania zadań praktycznych przy pomocy programów użytkowych, Internetu, systemu do wspomagania kształcenia na odległość, a także przekazanie praktycznych umiejętności związanych z planowaniem, przygotowaniem i przeprowadzeniem zajęć z wykorzystaniem e-zasobów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka charakteryzuje się twórczą i poszukującą nowych metod opartych między innymi o wykorzystanie ICT i multimediów; analizuje swe działania, uwzględnia obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w zakresie skutecznego wykorzystania ICT w procesie dydaktycznym (pracując samodzielnie lub w zespole) [PE-N1-TIK_K_1]
K_K01 [3/5] KN3_K07 [2/5]
student/studentka potrafi zdobywać wiedzę, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii z ukierunkowaniem na obszary związane z wykorzystaniem ICT w działalności pedagogicznej; posiada umiejętności pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań z wykorzystaniem ICT; potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy z uwzględnieniem e-learningu, potrzeb dydaktycznych, naukowych i zawodowych, a także projektuje (samodzielnie/zespołowo) wykorzystanie nowoczesnych technologii w pracy dydaktycznej, wychowawczej [PE-N1-TIK_U_1]
K_U03 [2/5] KN3_U16 [4/5]
student/studentka zna i rozumie terminologię z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej i jej zastosowanie w pedagogice; ma wiedzę w zakresie technik, narzędzi informatycznych, pozyskiwania przetwarzania informacji w związku z podejmowaniem uczenia się, nauczania [PE-N1-TIK_W_1]
KN3_W12 [3/5] KN3_W14 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [PE-N1-TIK_fns_1] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
zaliczenie PE-N1-TIK_K_1 PE-N1-TIK_U_1 PE-N1-TIK_W_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)