Psychologia-warsztaty Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2023

Nazwa modułu: Psychologia-warsztaty
Kod modułu: W6-PE-WZ-N1-PSW
Kod programu: W6-N1PE19.2023
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Zajęcia warsztatowe stanowią okazję do zaprezentowania i poszerzenia zagadnień z zakresu psychologii o wątki praktyczne poprzez uruchomienie celowej i spontanicznej aktywności uczestników, ich spostrzegawczości, myślenia, emocji i uczuć, bazując na ich zasobach i doświadczeniu. Potencjał uczestników, wzajemne stymulowanie i motywowanie się, ich wspólna dyskusja stanowi czynnik intensyfikujący uczenie się umiejętności praktycznych. Warsztaty zintegrowane są z realizacją praktyk zawodowych w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka jest gotów/gotowa do jest wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych (B.1.K2) oraz do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym (B.1.K1.) [PE-WZ-N1-PSW_K_1]
K_K01 [3/5] KN1_K03 [3/5]
student/studentka potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, wstępnego diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej - potrafi porozumieć się w sytuacji konfliktowej (B.1.U4.), radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami (B.1.U7.),zaplanować działania na rzecz rozwoju zawodowego na podstawie świadomej autorefleksji i informacji zwrotnej od innych osób (B.1.U7.) [PE-WZ-N1-PSW_U_1]
K_U02 [3/5] K_U09 [2/5] KN1_U01 [3/5] KN1_U03 [3/5] KN1_U18 [2/5]
student/studentka zna i rozumie rozwój w kontekście wychowania, zaburzenia w rozwoju podstawowych procesów psychicznych, zagadnienia: nieśmiałości i nadpobudliwości, szczególnych uzdolnień (B.1.W2.); zna i rozumie procesy, style komunikowania się - bariery w komunikowaniu się w klasie, porozumiewanie się emocjonalne w klasie, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych (B.1.W3.); zna i rozumie metody i techniki uczenia się z uwzględnieniem rozwijania metapoznania B.1.W4. [PE-WZ-N1-PSW_W_1]
K_W03 [2/5] KN1_W03 [2/5] KN1_W04 [2/5] KN1_W12 [2/5] KN1_W15 [2/5]
student/studentka zna i rozumie zagadnienia autorefleksji i samorozwoju: zasoby własne w pracy nauczyciela - identyfikacja i rozwój, indywidualne strategie radzenia sobie z trudnościami, stres i radzenie sobie z nim (B.1.W3.), nauczycielskie wypalenie zawodowe (B.1.w4.); zna i rozumie metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań (B.1.W5.) [PE-WZ-N1-PSW_W_2]
KN1_W03 [2/5] KN1_W15 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PE-WZ-N1-PSW_fs_1] 45 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Projektowanie [e04] 
Symulacja [e07] 
zaliczenie PE-WZ-N1-PSW_K_1 PE-WZ-N1-PSW_U_1 PE-WZ-N1-PSW_W_1 PE-WZ-N1-PSW_W_2
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)