Warsztaty kompetencji społecznych. Aktywizowanie społeczności lokalnej
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2023

Nazwa modułu: | Warsztaty kompetencji społecznych. Aktywizowanie społeczności lokalnej |
---|---|
Kod modułu: | W6-PE-WZ-N1-WKS.ASL |
Kod programu: | W6-N1PE19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką aktywizacji społeczności lokalnych ujmowaną jako zaangażowanie się podmiotów różnych instytucji i organizacji w działania podejmowane z przedstawicielami społeczności lokalnej, a nie tylko na rzecz przedstawicieli społeczności lokalnej oraz tworzenia sieci interakcji pomiędzy różnymi grupami podmiotów życia społecznego działających w środowisku lokalnym |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student/studentka jest gotów/gotowa do identyfikacji specyfiki placówki/środowiska otwartego i podjęcia współpracy z otoczeniem w celu projektowania działań zmierzających do poprawy jakości pracy placówki, czy danego środowiska [PE-WZ-N1-WKS.ASL_K_1] |
KN1_K02 [3/5] |
student/studentka potrafi zaangażować się w odkrywanie i mobilizowanie wartości, możliwości i umiejętności pojedynczych osób, czy grup - tym określić przybliżony potencjał ucznia - niezbędnych w zakresie zorganizowania się i podjęcia akcji, przedsięwzięć na terenie instytucji, czy w środowisku otwartym; potrafi nawiązać współpracę ze środowiskiem pozaszkolnym; potrafi wspierać ludzi i umożliwić im sprawowanie kontroli i uczestnictwo w procesie podejmowania decyzji; potrafi zaprojektować pracę z konkretną społecznością postrzeganą w kontekście całego środowiska lokalnego, stanowiącego też podmiot oddziaływania [PE-WZ-N1-WKS.ASL_U_1] |
K_U06 [2/5] |
student/studentka zna i rozumie założenia i cele aktywizacji społeczności lokalnej oraz rodzaje, charakter działań podejmowanych w ramach aktywizacji społeczności lokalnej; zna i rozumie sposoby, efektywne środki, zasady, dobre rozwiązania w zakresie projektowania i prowadzenia działań w środowisku otwartym [PE-WZ-N1-WKS.ASL_W_1] |
K_W03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PE-WZ-N1WKS.ASL_fNs1] | 10 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Analiza SWOT [b10] Obserwacja [e06] Praktyka badawcza [e08] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PE-WZ-N1-WKS.ASL_K_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |