Komunikowanie polityczne Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-S1DK19.2023

Nazwa modułu: Komunikowanie polityczne
Kod modułu: KP
Kod programu: W3-S1DK19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2026/2027
  • semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z tematyką komunikacji politycznej, zwłaszcza w wymiarze masowym (współczesnych kierunkach rozwoju dziennikarstwa i komunikacji społecznej, jego nurtach, ich społeczno-politycznych i ekonomiczno-technologicznych uwarunkowaniach itd.)
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Docenia znaczenie nauki o mediach i komunikacji społecznej oraz nauk pokrewnych zajmujących się zjawiskami komunikacji i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych [K1]
K01 [3/5] K02 [4/5]
Wykazuje gotowość do wszechstronnego uczestnictwa we współczesnym dyskursie medialnym ze szczególnym uwzględnieniem sfery polityki oraz do samodzielnej i krytycznej oceny współkreowanej przez media rzeczywistości w szczególności politycznej [K2]
K04 [3/5]
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, analizowania, oceniania, selekcjonowania i przetwarzania informacji z różnych źródeł oraz formułowania na tej podstawie krytycznych sądów na temat zjawisk i procesów komunikacyjnych [U1]
U02 [3/5]
Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu nauki o mediach i komunikacji społecznej oraz powiązanych z nią dyscyplin naukowych w celu analizowania, interpretowania procesów komunikowania politycznego z wykorzystaniem terminologii i paradygmatów właściwych tym naukom [U2]
U01 [3/5]
Potrafi posługiwać się wybranymi modelami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych odnośnie długofalowych strategii realizowanych form, sposobów i typów procesów komunikacyjnych, zarówno w wymiarze jednostkowym jak i grupowym, zwłaszcza w wymiarze politycznym [U3]
U02 [3/5]
Jest przygotowany do wieloaspektowej i merytorycznej współpracy z ludźmi reprezentującymi odmienne światopoglądy i konteksty kulturowe [U4]
U13 [3/5]
Zna terminologię używaną w nauce o mediach i komunikacji społecznej oraz rozumie jej źródła oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych zajmujących się badaniem zjawiska komunikacji, zwłaszcza w wymiarze politycznym [W1]
W01 [3/5]
Ma wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju dziennikarstwa i komunikacji społecznej jego nurtach, rozumie ich społeczno-polityczne i ekonomiczno-technologiczne uwarunkowania [W2]
W02 [3/5]
Rozumie proces formowania struktury opinii publicznej, jej znaczenie w funkcjonowaniu społeczeństwa demokratycznego oraz rolę środków masowego przekazu w kształtowaniu opinii publicznej [W3]
W03 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład problemowy [b01] 
Prezentacja [c07] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
egzamin U1 U2 U3 U4 W1 W2 W3
ćwiczenia [2] 30 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie K1 K2 U1 U2 U3 U4 W1 W2 W3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)