Seminarium dyplomowe - część 3 Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-N1DK19.2023

Nazwa modułu: Seminarium dyplomowe - część 3
Kod modułu: SD3
Kod programu: W3-N1DK19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2026/2027
  • semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 11
Cel i opis treści kształcenia:
Celem seminarium jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności przygotowania poprawnej metodologicznie, przejrzystej i logicznej pisemnej wypowiedzi zorientowanej na opis i interpretację wybranego zagadnienia z zakresu kierunkowej problematyki studiów. Student powinien zdobyć kompetencje sformułowania problemu badawczego – postawienia pytań badawczych, selekcji właściwej metody badawczej, w końcu samodzielnego wyprowadzania wniosków z przeprowadzonych studiów. Ważnym efektem zajęć powinno być rozpoznanie przez studenta wagi i roli sumiennego oraz systematycznego podejścia do zadania precyzyjnego rozpoznania wybranego zagadnienia a także wypracowanie postawy doceniającej wartość krytycznego podejścia w praktyce życia społecznego oraz permanentnego samodoskonalenia się
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma potrzebę refleksji teoretycznej oraz potencjał i ograniczenia opisu, wyjaśnienia i prognozowania zjawisk, instytucji i procesów studiowanych na wybranym kierunku. [K1]
K01 [3/5] K02 [3/5] K05 [3/5]
Jest świadomy istotności systematycznej, rzetelnej pracy w zakresie rozpoznania teoretycznego i empirycznego studiowanych w ramach seminarium zagadnień. [K2]
K02 [4/5]
Na podstawie studiów teoretycznych i przeprowadzenia badań empirycznych potrafi przygotować poprawną metodologicznie, przejrzystą i logiczną wypowiedź pisemną na wybrany temat właściwy dla kierunku studiów. [U1]
U01 [3/5] U02 [3/5] U03 [3/5] U04 [3/5] U05 [3/5] U12 [2/5]
Zna procedurę przygotowania wypowiedzi pisemnej zorientowanej na opis / interpretację wybranego zagadnienia z zakresu kierunku studiów. [W1]
W02 [3/5]
Zna podstawowe metody rozpoznania / badania właściwe dla kierunku studiów [W2]
W05 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [1] 20 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Praktyka badawcza [e08] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K1 K2 U1 W1 W2
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)