Organizacja pracy redakcji Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-N1DK19.2023

Nazwa modułu: Organizacja pracy redakcji
Kod modułu: OPR
Kod programu: W3-N1DK19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2026/2027
  • semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Organizacja pracy redakcji jest przedmiotem praktycznym, mającym na celu zapoznanie studentów z uwarunkowaniami pracy w zespole redakcyjnym oraz elementami zarządzania redakcjami różnego rodzaju. Studenci poznają więc specyfikę pracy w różnych mediach oraz kwestie związane z zarządzaniem różnego rodzaju zespołami
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Myśli i działa kreatywnie w zakresie tworzenia kontentu medialnego oraz skutecznego dystrybuowaniu treści. [K01]
K01 [4/5] K02 [2/5] K03 [2/5] K04 [2/5] K06 [3/5]
Posiada umiejętności organizacyjne pozwalające na kierowanie pracą zespołu, jak również potrafi samodzielnie proponować ścieżkę rozwoju własnej kariery zawodowej w dziennikarstwie i zawodach pokrewnych. Rozumie potrzebę ustawicznego uczenia się, samodzielnie planuje i realizuje doskonalenie własnych kompetencji. Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać posiadaną wiedzę, korzystając z dodatkowych źródeł informacji. [U01]
U06 [2/5] U07 [3/5] U09 [5/5] U13 [3/5] K01 [3/5]
Potrafi formułować własne opinie na temat roli mediów masowych w społeczeństwie informacyjnym oraz posiada rozbudowana wiedzę o procesach makro- i mikroekonomicznych zachodzących w świecie współczesnych mediów. [U02]
U01 [4/5] U02 [3/5] U08 [3/5] U11 [3/5]
Zna i rozumie struktury organizacyjne różnych redakcji, wydawnictw i grup medialnych. Rozumie relacje zachodzące między różnym działami w przedsiębiorstwach medialnych (redakcja, reklama, promocja, produkcja). [W01]
W06 [4/5] W09 [2/5] W10 [2/5]
Zna główne formy zatrudnienia funkcjonujące w mediach, zna podstawy prawa pracy i prawa autorskiego w tym kontekście. Posiada wiedzę na temat podstaw ekonomicznych funkcjonowania mediów. [W02]
W08 [3/5] W09 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [1] 20 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Praktyka badawcza [e08] 
Autoedukacja [f01] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)