Podstawy konstrukcji maszyn Kierunek studiów: Inżynieria materiałowa
Kod programu: W4-S1MAA19.2023

Nazwa modułu: Podstawy konstrukcji maszyn
Kod modułu: IM1A_PKM
Kod programu: W4-S1MAA19.2023
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu Podstawy Konstrukcji Maszyn studenci otrzymują kompleksową wiedzę dotyczącą wybranych części maszyn i mechanizmów, w tym ich budowy, zastosowania oraz warunków pracy. Ponadto, moduł uwzględnia również aspekty doboru materiałów inżynierskich, które są istotne przy konstruowaniu tych elementów. Studenci poznają zasady konstruowania części maszyn oraz przeprowadzania obliczeń inżynierskich, które są nieodzowne dla zapewnienia optymalnej wydajności i trwałości.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiadanie wiedzy w zakresie budowy wybranych maszyn i urządzeń, zasad ich projektowania oraz wykonywania obliczeń inżynierskich i dokumentacji konstrukcyjnej. [IM1A_PKM_1]
IM1A_W06 [3/5] IM1A_W07 [3/5] IM1A_W10 [3/5]
Umiejętność wykorzystania informacji z wielu źródeł i dokonywania ich właściwej interpretacji w celu wskazania odpowiednich materiałów konstrukcyjnych na części maszyn z uwzględnieniem ich wpływu na własności eksploatacyjne maszyny. [IM1A_PKM_2]
IM1A_U01 [3/5] IM1A_U04 [3/5] IM1A_U06 [3/5]
Umiejętność rozwiązywania prostych zadań inżynierskich w oparciu o założenia projektowe dotyczące projektowania wybranych elementów maszyn i urządzeń. [IM1A_PKM_3]
IM1A_U06 [3/5] IM1A_U08 [3/5] IM1A_U09 [3/5]
Rozumienie potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów inżynierskich. [IM1A_PKM_4]
IM1A_K01 [3/5] IM1A_K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [IM1A_PKM_fs_1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie IM1A_PKM_1 IM1A_PKM_4
laboratorium [IM1A_PKM_fs_2] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
zaliczenie IM1A_PKM_2 IM1A_PKM_3 IM1A_PKM_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)