Materiały metaliczne i ich stopy Kierunek studiów: Inżynieria materiałowa
Kod programu: W4-S1MAA19.2023

Nazwa modułu: Materiały metaliczne i ich stopy
Kod modułu: IM1A_MMIIS
Kod programu: W4-S1MAA19.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Materiały Metaliczne i ich Stopy zapewnia studentom wszechstronną wiedzę na temat materiałów metalicznych i stopów oraz ich różnorodnych zastosowań w przemyśle m.in. motoryzacyjnym, lotnictwie i medycynie. Studenci zdobędą dogłębną wiedzę na temat kluczowych zależności między strukturą tych materiałów a ich właściwościami, umożliwiając trafny dobór materiałów do konkretnych aplikacji. Moduł ten zapewni studentom solidne podstawy teoretyczne i praktyczne w obszarze materiałów metalicznych i ich stopów, umożliwiając im skuteczne przyczynianie się do rozwoju innowacyjnych rozwiązań inżynierskich, z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zrozumienie zależności pomiędzy strukturą, właściwościami mechanicznymi, technologicznymi i eksploatacyjnymi materiałów metalicznych; rozumienie specyfiki poszczególnych grup materiałów metalicznych [IM1A_MiS_1]
IM1A_W02 [3/5] IM1A_W03 [3/5]
Zdobycie umiejętności doboru materiałów metalicznych do zastosowań technicznych w zależności od struktury, właściwości i warunków eksploatacji [IM1A_MiS_2]
IM1A_W07 [3/5] IM1A_U04 [3/5] IM1A_U05 [3/5]
Rozwój świadomości ekonomicznych i ekologicznych uwarunkowań stosowania różnych materiałów metalicznych, trendów rozwojowych i nowych osiągnięć w tym obszarze oraz świadomości konieczności regularnego aktualizowania tej wiedzy. [IM1A_MiS_4]
IM1A_W08 [3/5] IM1A_K01 [3/5] IM1A_K02 [3/5]
Umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy do przygotowania stanowiska pracy, realizacji przydzielonego zadania i opracowania szczegółowej dokumentacji z jego realizacji. [IM1A​_MIS_3]
IM1A_U01 [3/5] IM1A_U05 [3/5] IM1A_U08 [3/5] IM1A_U10 [3/5] IM1A_K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [IM1A_MIS_fs1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie IM1A_MiS_1 IM1A_MiS_4
laboratorium [IM1A_MIS_fs2] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
zaliczenie IM1A_MiS_2 IM1A_MiS_4 IM1A​_MIS_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)