Historia sztuki 1
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S1RE19.2.2019

Nazwa modułu: | Historia sztuki 1 |
---|---|
Kod modułu: | 09-RE-S1-HS1 |
Kod programu: | W8-S1RE19.2.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Celem realizacji modułu jest wprowadzenie studentów w możliwie szeroko pojęty świat sztuki.
Konieczne jest rozbudzenie plastycznej wrażliwości, poczucia piękna, proporcji i harmonii, czyli najbardziej wzniosłych kryteriów prawdziwej sztuki.
Studenci pierwszego roku potrzebują pomocy w pokonywaniu trudności, jakie napotykają w kontakcie ze sztuką. Dzieła sztuki onieśmielają swoją artystyczną i techniczna biegłością, stawiają poznawczy opór gęstą materią wielopoziomowych treści. Pokonanie tych barier jest warunkiem otwarcia się na artystyczne doznania, osiągniecie estetycznych i intelektualnych satysfakcji, a przede wszystkim odkrycia prawideł i mechanizmów, według których sztuka może być dla przyszłych twórców filmów inspirującym źródłem i wsparciem w podejmowaniu artystycznych decyzji.
W odróżnieniu od naukowego podejścia historyka sztuki studenci reżyserii muszą otworzyć się na osobiste relacje z dziełem, odrzucić stereotypy i umieć się cieszyć estetycznym przeżyciem. W epoce kultury obrazkowej kino artystyczne musi wyróżniać się formą i jako sztuka docierająca do szerokiego odbiorcy wziąć na siebie obowiązek kształtowania poczucia estetyki i piękna.
|
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozumie i docenia rolę twórczości artystycznej w cywilizacyjnym rozwoju ludzkości. [HS_1] |
K_W01 [5/5] |
Student ma ogólną wiedzę z historii sztuki - potrafi rozpoznać i określić podstawowe style i kierunki w sztuce [HS_2] |
K_W01 [5/5] |
Student zna najbardziej znaczące dzieła (przede wszystkim malarstwa), potrafi omówić ich treść i znaczenie oraz określić styl i epokę [HS_3] |
K_W01 [3/5] |
Student zna i rozumie zasady kompozycji, proporcji, zasady stosowania palety barwnej, napięć walorowych oraz rolę, jaką spełniają w ostatecznej formie dzieła. [HS_4] |
K_W01 [3/5] |
Student dostrzega i potrafi skorzystać z inspirujące roli malarstwa w rozwijaniu wyobraźni i umie czerpać z tych doświadczeń w pracach scenopisarskich, reżyserskich i montażowych [HS_5] |
K_W08 [4/5] |
Student ma wypracowaną umiejętność stałego sięgania do światowych zbiorów sztuki (googleartproject.com) jako źródła pomocnego w rozstrzyganiu swoich artystycznych dylematów [HS_6] |
K_K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła [HS_w_1] | Bieżąca weryfikacja stanu wiedzy. Ocena zaangażowania i aktywności. Ocena umiejętności wyrażania swoich poglądów i opinii. |
HS_1 |
Egzamin ustny - prezentacja [HS_w_2] | Student przygotowuje na egzamin twórczość wybranego artysty. Ocenie podlega umiejętność scharakteryzowania danej twórczości, znajomość dorobku, przedstawienie osobistych relacji z wybranymi dziełami i osobista ich interpretacja. |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [HS_fs_1] | Wykład z elementami dyskusji kierowanej |
15 | Lektura obowiązkowa i uzupełniająca; przygotowanie prezentacji do egzaminu ustnego |
0 | |
ćwiczenia [HS_fs_2] | Zajęcia w formie konwersatoryjnej w oparciu o prezentację multimedialną. |
15 | Korzystanie z zasobów bibliotecznych wydziału (albumy, goodleartproject.com) |
5 |
Ocena ciągła [HS_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |