Trening interpersonalny Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-N1SP19.2023

Nazwa modułu: Trening interpersonalny
Kod modułu: W3-SP-S1-TI
Kod programu: W3-N1SP19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ukierunkowany jest na zwiększanie samoświadomości oraz samowiedzy w zakresie własnego funkcjonowania intrapsychicznego i interpersonalnego jako podstawy dla doskonalenia umiejętności i kompetencji społecznych w zawodzie pracownika socjalnego. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności z zakresu efektywnej komunikacji interpersonalnej, umiejętności podejmowania współpracy grupowej, realizowania celów indywidualnych i grupowych w oparciu o wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej. Praca warsztatowa ukierunkowana na ocenę i rozwój własnych kompetencji interpersonalnych oraz poznanie kompetencji wymaganych w realizowaniu zróżnicowanych ról zawodowych pracownika socjalnego będzie stanowiła podstawę przygotowania do aktywnej współpracy w zespole, organizacjach i instytucjach pomocy społecznej. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności interpersonalnych szczególnie istotnych w działaniach profesjonalnej wzmacniającej pracy socjalnej zorientowanej na usamodzielnianie osób objętych wsparciem. Funkcje aksjologiczne treningu realizowane są poprzez stworzenie warunków do formowania postaw wobec wartości społeczno-moralnych istotnych dla podnoszenia kultury współpracy i zachowań prospołecznych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zwiększa samoświadomość i samowiedzę dotyczącą własnych kompetencji interpersonalnych i społecznych oraz obszarów wymagających rozwoju i doskonalenia [K01]
PS1_K01 [4/5] PS1_K04 [2/5]
rozwija kompetencje w zakresie komunikacji interpersonalnej i doskonali umiejętności współdziałania w pracy zespołowej stanowiących podstawę działań wzmacniających samodzielność jednostek, rodzin i grup [U01]
PS1_U08 [3/5] PS1_U09 [2/5]
rozwija wiedzę dotyczącą własności intrapsychicznych i kompetencji interpersonalnych potrzebnych w realizacji zróżnicowanych ról zawodowych pracownika socjalnego warunkujących efektywność procesu usamodzielniania jednostek, rodzin i grup [W01]
PS1_W02 [3/5] PS1_W03 [3/5] PS1_W04 [3/5] PS1_W08 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [01] 10 Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Plakat/poster [c05] 
Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] 
Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
zaliczenie K01 U01 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)