Superwizja pracy socjalnej
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-N1SP19.2023

Nazwa modułu: | Superwizja pracy socjalnej |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-S1-SPS |
Kod programu: | W3-N1SP19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie z podstawowym narzędziem zapobiegania zjawisku wypalenia zawodowego. Dostarcza wiedzy odnośnie specyfiki poprawnie prowadzonego procesu superwizyjnego oraz funkcji, rodzajów i zasad realizacji superwizji. Stwarza to przyszłym pracownikom socjalnym warunki do kształcenia i rozwoju umiejętności charakterystycznych dla warsztatu profesjonalisty w zakresie wsparcia społecznego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość konieczności działań zgodnie z normami i zasadami etycznymi w realizacji superwizji [K01] |
PS1_U04 [4/5] |
jest gotów do pracy w zespole, cechuje go komunikatywność i uważność na potrzeby drugiego człowieka oraz zainteresowanie problematyką społeczną [K02] |
PS1_K02 [3/5] |
ma umiejętności organizacyjne i interpersonalne niezbędne do przygotowania i realizacji procesu superwizyjnego
[U01] |
PS1_U05 [3/5] |
potrafi prezentować własne pomysły, a także rozwijać swoje kompetencje w oparciu o analizę działań i identyfikację obszarów wymagających udoskonalenia [U02] |
PS1_U07 [3/5] |
zna terminologię stosowaną w pracy socjalnej i specyfikę poszczególnych instytucji pomocowych oraz posiada wiedzę na temat zadań i aktywności pracownika socjalnego, z uwzględnieniem prawa do korzystania z superwizji [W01] |
PS1_W01 [3/5] |
posiada wiedzę o procesie pomocy oraz uczestnikach działalności wspierającej i pomocowej, ze szczególnym uwzględnieniem ich potrzeb w ramach superwizji [W02] |
PS1_W06 [4/5] |
zna teorie wyjaśniające różnorodność zachowań i sposoby radzenia sobie w sytuacjach problemowych, w tym szczególnie w sytuacji wypalenia zawodowego [W03] |
PS1_W03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [01] | 16 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
warsztat [02] | 4 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |