Programowanie 2 Kierunek studiów: Kognitywistyka
Kod programu: W1-N1KO19.2023

Nazwa modułu: Programowanie 2
Kod modułu: KO1_P2
Kod programu: W1-N1KO19.2023
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest rozwój umiejętności konstruowania algorytmów oraz programowania, podbudowany przekazaniem wiedzy na temat zaawansowanych algorytmów oraz metod, technik i narzędzi programowania. Zakłada się ukierunkowanie treści modułu oraz metod kształcenia na problemy właściwe dla kognitywistyki, tak aby zdobyta wiedza oraz umiejętności były użyteczne w rozwiązywaniu problemów stawianych w ramach nauk o poznaniu. W trakcie zajęć osoby studiujace poznają takie zagadnienia jak: proceduralny i obiektowy paradygmat programowania, definiowanie klas, wykorzystanie obiektów; złożone struktury danych i ich wykorzystanie; biblioteki, pakiety i specjalizowane środowiska programistyczne oraz wybrane problemy analizy danych i metody ich programowego rozwiązywania.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Programowanie 1 [KO1_P1]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna wybrane paradygmaty, metody i technik programowania, rozumie ich przeznaczenie i zastosowanie w kognitywistyce. [KO1_P2_1]
KO1_W06 [5/5]
Zna i rozumie zaawansowane metody programowania oraz ich zastosowanie w rozwiązywaniu problemów charakterystycznych dla nauk kognitywnych. [KO1_P2_2]
KO1_W09 [5/5]
Potrafi wykorzystać poznane paradygmaty programowania oraz metody analizy danych w obszarach związanych z kognitywistyką. [KO1_P2_3]
KO1_U02 [4/5]
Potrafi wykorzystywać i stosować w praktyce metody i narzędzia pracy grupowej, wcielając się w rolę projektanta, programisty i testera oprogramowania. [KO1_P2_4]
KO1_U10 [4/5]
Potrafi dobierać metody programowania i planować ich wykorzystanie w samodzielnych przedsięwzięciach z zakresu kognitywistyki. [KO1_P2_5]
KO1_U11 [4/5]
Potrafi dokonać samodzielnej analizy rozwiązywanych problemów, adaptując się do ich specyfiki i dobierając właściwe metody i środki realizacji. [KO1_P2_6]
KO1_K02 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [KO1_PP2_l] 20 Praca z komputerem [d01] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
zaliczenie KO1_P2_1 KO1_P2_2 KO1_P2_3 KO1_P2_4 KO1_P2_5 KO1_P2_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)