Psychologia poznawcza Kierunek studiów: Kognitywistyka
Kod programu: W1-N1KO19.2023

Nazwa modułu: Psychologia poznawcza
Kod modułu: KO1_PP
Kod programu: W1-N1KO19.2023
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z psychologicznymi koncepcjami dotyczącymi mechanizmów działania ludzkiego umysłu. W trakcie zajęć studentki i studenci poznają zarówno klasyczne, jak i współczesne koncepcje odnoszące się do aktywności umysłowej. Tematyka modułu obejmuje m.in. takie kwestie jak to, czym jest poznanie, jakie relacje zachodzą pomiędzy umysłem a światem, co to jest uwaga, świadomość, czynności automatyczne i kontrolowane, pojęcia i schematy, pamięć i wyobraźnia, myślenie i rozumowanie. Uczestniczki i uczestnicy dowiedzą się również w jaki sposób modele i koncepcje obecne na gruncie psychologii poznawczej mogą być wykorzystywane w praktyce.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym problematykę, terminologię, wybrane teorie, metody i narzędzia stosowane w obszarze psychologii poznawczej oraz rozumie jej związek z obszarami zainteresowań kognitywistyki. [KO1_PP_1]
KO1_W05 [5/5]
Ma zaawansowaną wiedzę dotyczącą współczesnych programów badawczych rozwijanych na gruncie psychologii poznawczej. [KO1_PP_2]
KO1_W07 [4/5]
Wie, w jaki sposób projektować, prowadzić oraz interpretować badania z zakresu psychologii poznawczej. [KO1_PP_3]
KO1_W08 [3/5]
Potrafi korzystać z metod, perspektyw i terminologii psychologii poznawczej. [KO1_PP_4]
KO1_U02 [3/5]
Potrafi uwzględniać aspekty opisywane w ramach psychologii poznawczej podczas projektowania eksperymentów oraz dokonywania analiz naukowych. [KO1_PP_5]
KO1_U05 [3/5]
Dba o dorobek kognitywistyki uwzględniać specyfikę zjawisk badanych w ramach psychologii poznawczej zarówno w komunikacji z otoczeniem społecznym, jak i w procesie aktywnego oddziaływania mającego wywierać wpływ na to otoczenie. [KO1_PP_6]
KO1_K04 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [KO1_PP_k] 20 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
zaliczenie KO1_PP_2 KO1_PP_3 KO1_PP_4 KO1_PP_5
wykład [KO1_PP_w] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
egzamin KO1_PP_1 KO1_PP_2 KO1_PP_3 KO1_PP_4 KO1_PP_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)