Wprowadzenie do psychologii Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
Kod programu: W3-N1ZZ23.2023

Nazwa modułu: Wprowadzenie do psychologii
Kod modułu: W3-ZZ-N1-WDP
Kod programu: W3-N1ZZ23.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z genezą współczesnych szkół, teorii oraz wybranych koncepcji psychologicznych, a także zdobycie przez nich wiedzy na temat głównych dziedzin psychologii. W ramach modułu studenci poznają podstawowe metody badań psychologicznych. W dalszej kolejności celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu psychologii, takimi jak: percepcja, myślenie, pamięć i uczenie się, emocje i motywacje, różnice indywidualne, temperament i osobowość.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozwija i skutecznie wykorzystuje zdolności interpersonalne oraz kompetencje w zakresie samodzielnego zdobywania i doskonalenia wiedzy z zakresu psychologii [K01]
K01 [4/5] K02 [2/5] K06 [2/5]
świadomie wykorzystuje umiejętność prawidłowej identyfikacji mechanizmów motywacyjnych i emocjonalnych u człowieka, mając na względzie ich znaczenie dla jakości jego funkcjonowania we wszystkich obszarach życia społecznego [K02]
K02 [2/5] K03 [4/5] K04 [2/5] K06 [2/5]
posiada umiejętność wyjaśniania i analizowania zachowań jednostek z perspektywy psychologicznych koncepcji człowieka [U01]
U01 [2/5] U02 [2/5] U09 [1/5]
posiada umiejętność wyjaśniania i analizowania zachowań jednostek z perspektywy psychologicznych koncepcji człowieka [U02]
U01 [2/5] U02 [1/5] U09 [2/5]
zna koncepcje psychologiczne człowieka wyjaśniające podstawowe mechanizmy kształtujące zachowania ludzi [W01]
W03 [2/5] W04 [3/5]
posiada wiedzę na temat procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych wyznaczających zachowania jednostek [W02]
W03 [2/5] W04 [2/5] W12 [1/5]
ma wiedzę na temat złożonych powiązań między intrapsychicznymi procesami jednostki a jej funkcjonowaniem w rolach społecznych [W03]
W03 [2/5] W04 [2/5] W07 [1/5] W12 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [01] 14 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Prezentacja [c07] 
egzamin U01 U02 W01 W02 W03
ćwiczenia [02] 14 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie K01 K02 U01 U02 W01 W02 W03
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)