Socjologia pracy
Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
Kod programu: W3-N1ZZ23.2023

Nazwa modułu: | Socjologia pracy |
---|---|
Kod modułu: | W3-ZZ-N1-SP |
Kod programu: | W3-N1ZZ23.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem kursu jest umożliwienie pozyskania wiedzy i zrozumienia wpływu podziału pracy na formowanie się struktur społecznych oraz ich stratyfikację. Zajęcia mają również na celu rozwijanie umiejętności korzystania z podstawowych pojęć z zakresu socjologii pracy. Uczestnicy zdobywają wiedzę dotyczącą diagnozy i analizy zachowań pracowników w organizacji. Dzięki połączeniu informacji przekazywanych na wykładach oraz praktycznych ćwiczeń, uczestnicy będą mogli samodzielnie rozwiązywać problemy związane z socjologią pracy w rzeczywistości organizacji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość dynamiki zmian następujących w otoczeniu zewnętrznym, jak i wewnątrz organizacji, które wpływają na zmianę kwalifikacji zasobów ludzkich w zakładzie pracy oraz na stosunki pracy [K01] |
K01 [1/5] |
potrafi zidentyfikować zjawiska na rynku pracy i rozumie społeczny kontekst ich powstawania [U01] |
U01 [3/5] |
potrafi identyfikować czynniki wpływające na kształtowanie się zadowolenia z pracy u różnych kategorii pracowników, a także potrafi wskazać kluczowe bodźce materialne i pozamaterialne wpływające na wzrost motywacji [U02] |
U01 [4/5] |
posiada umiejętność korzystania w praktyce z metod i technik badawczych w celu diagnozy stosunków społecznych w zakładzie pracy; potrafi przeprowadzić analizę funkcjonującego systemu motywacji, odnosząc uzyskane wyniki do koncepcji teoretycznych [U03] |
U01 [4/5] |
zna pojęcia związane z wybranymi problemami socjologii pracy (praca w rozumieniu różnych dyscyplin naukowych, stosunki pracy, satysfakcja z pracy, motywacja, system społeczny w zakładzie pracy), potrafi wskazać powiązania tej subdyscypliny socjologicznej z innymi dyscyplinami nauki [W01] |
W02 [3/5] |
zna modele stosunków pracy, które determinowane są przez kulturę organizacyjną i potrafi wskazać wpływ kultury narodowej na kulturę organizacyjną przedsiębiorstw [W02] |
W02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 8 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
ćwiczenia [02] | 12 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |