Analiza i prezentacja danych empirycznych Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
Kod programu: W3-N1ZZ23.2023

Nazwa modułu: Analiza i prezentacja danych empirycznych
Kod modułu: W3-ZZ-N1-AIPD
Kod programu: W3-N1ZZ23.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2026/2027
  • semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zaznajomienie studentów z zasadami analizy danych empirycznych o charakterze ilościowym i jakościowym oraz wprowadzenie w zasady określające przygotowanie materiałów o charakterze raportowym zawierające zestawienia danych zgromadzonych w trakcie badań społecznych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Wprowadzenie do badań społecznych [W3-ZZ-N1-WDBS]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów na krytykę prezentowanego materiału - w aspekcie merytorycznym i technicznym, ma świadomość konieczności formułowania argumentów dla stawianych tez [K01]
K01 [4/5] K02 [2/5] K05 [3/5] K06 [2/5]
potrafi wykorzystywać różnorodne narzędzia do analizy danych ilościowych i jakościowych, potrafi dostosować narzędzia analizy do potrzeb wynikających z założeń przedsięwzięć badawczych o charakterze ilościowym i jakościowym [U01]
U01 [2/5] U04 [4/5] U09 [2/5] U10 [2/5]
potrafi samodzielnie przygotować syntetyczny dokument zawierający podsumowanie wyników przedsięwzięcia badawczego o charakterze ilościowym i jakościowym, umie przygotowywać czytelne tabele i wykresy zawierające zestawienia danych ilościowych oraz potrafi prezentować materiał empiryczny o charakterze jakościowym [U02]
U04 [4/5] U05 [4/5] U06 [2/5] U07 [2/5] U08 [2/5]
ma wiedzę metodologiczną pozwalającą na syntetyczną i miarodajną analizę danych o charakterze ilościowym i jakościowym. Zna zasady wnioskowania na bazie materiału empirycznego. [W01]
W05 [4/5] W06 [2/5] W10 [2/5] W11 [3/5]
zna zasady sporządzania raportów badawczych z uwzględnieniem zróżnicowanych metod prezentacji danych empirycznych o charakterze ilościowym i jakościowym [W02]
W01 [2/5] W05 [3/5] W06 [1/5] W10 [3/5] W11 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [01] 14 Opis [a03] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)