Wykład specjalnościowy IV: Nowoczesne koncepcje w zarządzaniu i marketingu Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
Kod programu: W3-N1ZZ23.2023

Nazwa modułu: Wykład specjalnościowy IV: Nowoczesne koncepcje w zarządzaniu i marketingu
Kod modułu: W3-ZZ-N1-WYSP-IV
Kod programu: W3-N1ZZ23.2023
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest ukazanie przesłanek wdrażania nowoczesnych koncepcji w zarządzaniu, w tym też marketingu, mając na uwadze ich genezę, istotę, znaczenie i cel wykorzystania. Podkreślona zostanie również przydatności omawianych koncepcji w praktyce zarządzania oraz ich adekwatność wobec współczesnych badań naukowych, ale również szans i zagrożeń wynikających z praktyki gospodarczej. W ramach modułu wskazane zostaną również narzędzia i metody charakterystyczne dla omawianych koncepcji, ze szczególnym uwzględnieniem zaawansowanych technologii, nowych mediów czy sztucznej inteligencji. Uwaga zostanie również zwrócona na konieczność wykorzystania podejść interdyscyplinarnych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
dokonuje krytycznej oceny własnych kompetencji w zakresie znajomości i wykorzystywania nowoczesnych metod i narzędzi marketingowych; doskonali swoje umiejętności, aktywnie korzystając z dorobku różnych dyscyplin naukowych [K01]
K01 [4/5] K04 [4/5]
potrafi ocenić skuteczność i przydatność nowoczesnych strategii stosowanych w marketingu i zarządzaniu dla wybranych rodzajów organizacji [U01]
U01 [3/5] U03 [3/5]
potrafi zaproponować rozwiązania wykorzystujące nowoczesne metody i narzędzia marketingowe dla wybranego rodzaju organizacji [U02]
U03 [4/5] U08 [2/5] U10 [3/5]
zna założenia wybranych nowoczesnych koncepcji wykorzystywanych w zarządzaniu i marketingu oraz wykorzystywaną w nich terminologię [W01]
W01 [4/5] W02 [4/5] W03 [3/5] W07 [2/5]
ma wiedzę na temat zastosowania wybranych nowoczesnych metod i narzędzi marketingowych w praktyce zarządzania zasobami ludzkimi [W02]
W04 [3/5] W06 [3/5] W12 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [01] 18 Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
egzamin K01 U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)