Procesy grupowe
Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
Kod programu: W3-N1ZZ23.2023

Nazwa modułu: | Procesy grupowe |
---|---|
Kod modułu: | W3-ZZ-N1-PG |
Kod programu: | W3-N1ZZ23.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest prezentacja wiedzy z zakresu
zagadnień dotyczących procesów grupowych. Problematyka obejmuje treści związane z definiowaniem grup, zjawiska procesu społecznego, teorii socjologicznych i psychologicznych z zakresu kształtowania grup oraz relacji grupowych. W głównej mierze położony zostanie nacisk na kształtowanie się grupy, fazy jej istnienia, relacje wewnątrzgrupowe i międzygrupowe: przywództwo i autorytet, role grupowe, formy komunikacji i konflikty. W ramach kursu podjęte zostaną również tematy dotyczące tożsamości jednostkowej i grupowej, myślenia grupowego oraz mechanizmów oddziaływania. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do realizacji zadań związanych ze skutecznym rozpoznaniem i rozwiązywaniem kwestii dotyczących funkcjonowania grup zarówno na poziomie indywidualnym, jak i społecznym [K01] |
K01 [1/5] |
ma świadomość znaczenia doboru odpowiednich form i kanałów komunikacji dla optymalnego funkcjonowania grup(y) [K02] |
K02 [3/5] |
posiada umiejętność dokładnego badania przyczyn i przebiegu skomplikowanych procesów grupowych, korzystając z odpowiednich, starannie wybranych źródeł informacji i wykorzystując zdobytą teoretyczną wiedzę [U01] |
U01 [4/5] |
potrafi precyzyjnie wyrażać i argumentować swoje poglądy, korzystając z fachowej terminologii z dziedziny socjologii i psychologii grup [U02] |
U01 [3/5] |
posiada ogólną wiedzę o typowych rodzajach struktur, więzi i instytucji wewnątrz grup, o ich podstawowych elementach i rządzących nimi prawidłowościach [W01] |
W01 [2/5] |
posiada wiedzę na temat przyczyn i przebiegu prostych i skomplikowanych procesów grupowych, relacji między członkami grupy oraz form funkcjonowania grup [W02] |
W02 [2/5] |
posiada wiedzę na temat funkcjonowania grupy oraz zagadnień związanych z grupą jako źródłem tożsamości społecznej, a także rozumie związane z tym problemy [W03] |
W09 [2/5] |
posiada wiedzę z zakresu form i kanałów komunikacji wewnątrzgrupowej i międzygrupowej. Przyczyn konfliktów oraz sposobów zarządzania nimi [W04] |
W01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 14 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |