Projekty arteterapeutyczne w języku migowym (Chór niemy)
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W6-NMPC19.2023
| Nazwa modułu: | Projekty arteterapeutyczne w języku migowym (Chór niemy) |
|---|---|
| Kod modułu: | PS_SA_E1_CHN |
| Kod programu: | W6-NMPC19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest wprowadzenie studenta w szerszą tematykę związaną z językiem migowym i wdrażaniem tego typu komunikacji w projekty arteterapeutyczne; nauka
języka migowego praktycznego w kontekście pracy nad tekstem poetyckim; kształcenie umiejętności kinestetycznych/ inteligencji kinestetycznej w połączeniu z arteterapią o różnorodnym stopniu trudności; poznanie różnorodnej literatury. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student zna i rozumie metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej oraz oczekiwaną efektywność proponowanych działań w pracy arteterapeutycznej; zasady diagnozy potrzeb i możliwości komunikacyjnych w zakresie wspomagającej i alternatywnej komunikacji; metodykę wprowadzania metody lub metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej oraz pomoce techniczne w tym zakresie (E.1S.W10) [PS_SA_E1_CHN_1] |
KN3_W13 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi stosować język migowy w projektach arteterapuetycznych jako element wspomagających i alternatywnych metod komunikacji; opisywać wybrane metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej oraz oczekiwaną efektywność proponowanych działań; przeprowadzać diagnozę potrzeb i możliwości komunikacyjnych w zakresie wspomagającej i alternatywnej komunikacji w pracy arteteraputycznej; stosować metodykę wprowadzania języka migowego do pracy terapeutycznej (E.1S.U11) [PS_SA_E1_CHN_2] |
KN3_U08 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym (E.1S.K1) [PS_SA_E1_CHN_3] |
KN3_K01 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [PS_SA_E1_CHN_fns1] | 10 |
Pokaz/demonstracja [c06] |
zaliczenie |
PS_SA_E1_CHN_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||