Interpersonal and integrative training Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2023

Module name: Interpersonal and integrative training
Module code: PS_C1_TI
Programme code: W3-NMPC19.2023
Semester: winter semester 2023/2024
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Zajęcia mają umożliwić studentom rozpoznanie własnych zasobów i obszarów do dalszej pracy (zwłaszcza w zakresie kompetencji interpersonalnych), a w konsekwencji zaplanowanie indywidualnych ścieżek rozwoju. Powinny także wyposażyć ich w wiedzę i umiejętności umożliwiające planowanie, organizowanie zajęć/eventów integracyjnych dla grup zróżnicowanych. Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo wiedza i umiejętności nabywane podczas zajęć powinny być rozwijane poprzez pracę własną studentów, obejmującą studiowanie literatury przedmiotu, indywidualne i zespołowe przygotowanie prac zaliczeniowych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, zagadnienia empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, stresu i radzenia sobie z nim, porozumiewania się ludzi w instytucjach; reguły współdziałania; procesy komunikowania się; style komunikowania się uczniów i nauczyciela; zasady porozumiewania się emocjonalnego w klasie i w sytuacjach konfliktowych; bariery w komunikowaniu się, w szczególności w klasie; różne formy komunikowania się − autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną; wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji oraz na proces wychowawczy [PS_C1_TI_1]
KN3_W14 [2/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [PS_C1_TI_2]
KN3_U09 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi wskazać źródła, inspirujące walory oraz obszary wymagające modyfikacji dokonując oceny własnych i cudzych decyzji czy działań [PS_C1_TI_3]
KN3_U10 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem [PS_C1_TI_4]
KN3_U17 [2/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do odpowiedzialnego przygotowania się do swojej pracy, przestrzegania zasad etyki podejmując decyzje i planując działania [PS_C1_TI_5]
KN3_K01 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [PS_C1_TI_fns1] 10 Description [a03] 
Activating method – educational games [b03] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – staged drama/drama [b06] 
SWOT analysis [b10] 
Screen presentation [c07] 
Value-based methods – affective methods [c08] 
Value-based methods – expressive methods [c09] 
Working with another teaching tool [d03] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Project scheduling [e04] 
Conceptual work [f03] 
course work PS_C1_TI_1 PS_C1_TI_2 PS_C1_TI_3 PS_C1_TI_4 PS_C1_TI_5
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)