Superwizja procesu coachingowego Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: W1-N1DF19.2023

Nazwa modułu: Superwizja procesu coachingowego
Kod modułu: DFC1_SPC
Kod programu: W1-N1DF19.2023
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł poświęcony jest superwizowaniu procesu coachingowego, który osoby studiujące prowadzą samodzielnie z klientami spoza uczelni. Studiujący mają dzięki temu okazję do uczenia się prowadzenia pełnego procesu coachingwego w praktyce. Na zajęciach prowadzone są sesje superwizyjne w oparciu o nagrania, na które klienci wyrazili zgodę i zostały objęte specjalnym kontraktem, a także sesje interwizyjne (prowadzone przez samych studentów ze sobą nawzajem) z towarzyszeniem coacha-superwizora. Moduł ma na celu wykształcenie praktycznych umiejętności związanych prowadzaniem procesu coachingowego, który jest zgodny z wytycznymi czołowych organizacji branżowych w zakresie międzynarodowych standardów profesjonalnego świadczenia usług coachingowych, w tym zasadami etyki zawodowej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Etyka zawodowa coacha i etyka biznesu  [DFC1_EZCIEB]
Metody i narzędzia coachingu 1 [DFC1_MINC1]
Metody i narzędzia coachingu  2  [DFC1_MINC2]
Podstawy psychopatologii   [DFC1_PPP]
Teorie coachingu [DFC1_TC]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę o zasadach prowadzenia profesjonalnego procesu coachingowego, w tym o prawidłowym kontraktowaniu usług, budowaniu relacji, standardach etycznych, poprawnej komunikacji, poszanowaniu i wzmacnianiu podmiotowości klienta, prawidłowym korzystaniu z metod, technik oraz narzędzi pracy coacha, ewaluacji usług, a także psychologicznych prawidłowościach związanych z charakterem procesu coachingowego. [DFC1_SPC_1]
DFC1_W05 [5/5] DFC1_W06 [5/5] DFC1_W08 [5/5]
Potrafi samodzielnie przeprowadzić proces coachingowy zgodny ze standardami profesjonalnymi. [DFC1_SPC_2]
DF1_U07 [5/5] DFC1_U11 [4/5] DFC1_U12 [5/5]
Docenia rolę superwizji w rozwoju profesjonalnym, w tym radzeniu sobie w trudnych sytuacjach w pracy coacha oraz rozumie znaczenie respektowania standardów profesjonalnych, w tym etyki zawodowej. [DFC1_SPC_3]
DF1_K01 [5/5] DF1_K03 [4/5]
Potrafi w kontakcie z klientem zewnętrznym prawidłowo informować o specyfice coachingu, zakresie własnych kompetencji w roli coacha oraz dbać o pozytywny wizerunek społeczny profesjonalnego coachingu. [DFC1_SPC_4]
DF1_U05 [5/5] DF1_K01 [4/5] DF1_K04 [5/5]
W sposób przedsiębiorczy podchodzi do projektowania rozwoju własnej kariery w branży usług coachingowych. [DFC1_SPC_5]
DF1_U06 [4/5] DF1_K05 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [DFC1_SPC_war] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Analiza SWOT [b10] 
Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
zaliczenie DFC1_SPC_1 DFC1_SPC_2 DFC1_SPC_3 DFC1_SPC_4 DFC1_SPC_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)