Moduł do wyboru 4: Projekty
Kierunek studiów: Kulturoznawstwo
Kod programu: W1-N2KU19.2023

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru 4: Projekty |
---|---|
Kod modułu: | W1-KU-N2-MdW4P03 |
Kod programu: | W1-N2KU19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest włączenie osoby studiującej z wybrany projekt badawczy, dydaktyczny lub animacyjno-kulturowy realizowany przez osobę prowadzącą zajęcia. W ramach modułu osoba studiująca doskonali swój warsztat badawczy lub rozwija kompetencje szczególnie przydatne na rynku pracy. Studentki i studenci wybierają w ramach modułu jeden z autorskich przedmiotów znajdujących się w danym roku w ofercie dydaktycznej kierunku. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz aktywnie uczestniczy w działaniach z tym związanych, na przykład w inicjatywach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata [K_01] |
W1-K02SN_K01 [5/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu nauk o kulturze, poszerzać umiejętności badawcze lub podejmować zadania zmierzające do samorozwoju zawodowego [U_01] |
W1-K02SN_U03 [5/5] |
potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych z twórcami kultury oraz ze specjalistami w zakresie nauk o kulturze i pokrewnych dyscyplin naukowych w języku polskim i językach obcych; potrafi popularyzować wiedzę z zakresu szeroko pojętej kultury – tj. wiedzę naukową o kulturze, wiedzę o wytworach kultury i instytucjach kultury [U_02] |
W1-K02SN_U07 [5/5] |
rozumie potrzebę pogłębiania swej wiedzy i umiejętności, ma świadomość potrzeby inspirowania edukacyjnych działań innych oraz inicjatyw związanych z animowanie życia kulturalnego; w tym celu potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz uczestnicząc w zespołowym opracowaniu problemów i zagadnień projektowych [U_03] |
W1-K02SN_U12 [4/5] |
ma pogłębioną, uporządkowaną, prowadzącą do specjalizacji wiedzę o specyfice wybranych subdyscyplin nauk o kulturze i religii, którą jest w stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej lub badawczej [W_01] |
W1-K02SN_W01 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [W1-KU-K] | 20 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Projektowanie [e04] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |