Gatunki literackie i transmedialne I
Kierunek studiów: Sztuka pisania
Kod programu: W1-S1PI19.2023

Nazwa modułu: | Gatunki literackie i transmedialne I |
---|---|
Kod modułu: | 02-PI-S1-GLT1 |
Kod programu: | W1-S1PI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Prowadzący zajęcia z przedmiotu Gatunki literackie i transmedialne I: 1. przedstawia zaawansowaną wiedzę o genologii i poetyce historycznej, uczy technik eksplikacji tekstu literackiego i rozszerza znane już studentom zasady interpretacji literaturoznawczej o kontekst gatunkowy; 2. przekazuje praktyczne wskazówki do zastosowania poznanych kategorii z zakresu poetyki historycznej oraz genologii w analizie tekstów źródłowych; 3. przekazuje pogłębioną wiedzę z zakresu kategoryzacji gatunkowej oraz typologii funkcjonalnej tekstów literackich ze względu na cele, intencje i strategie komunikacyjne; 4. zapoznaje studentów z gatunkami transmedialnymi, przedstawiając możliwości wykorzystania różnych typów mediów przy tworzeniu tekstów w gatunku; 5. uwrażliwia na inne niż tradycyjnie przyjęte role nadawcy (jako twórcy współfunkcjonujących komponentów genologiczno-medialnych) i odbiorcy (jako zbieracza informacji zakodowanych w różnych kanałach medialnych) w przestrzeni genologii transmedialnej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zdobywa zaawansowaną wiedzę dotyczącą historycznej i obecnej sytuacji gatunków literackich i transmedialnych, z uwzględnianiem kontekstu epok literackich i elementów wiedzy o literaturze [GLT1_1] |
K_W04 [4/5] |
doskonali sztukę analizy i interpretacji tekstów literackich z uwzględnieniem czynnika gatunkowego [GLT1_2] |
K_U02 [3/5] |
doskonali umiejętność zaplanowania i wykonania zadania twórczego, uwzględniającego zdobytą wiedzę z zakresu genologii literackiej i transmedialnej [GLT1_3] |
K_U03 [3/5] |
umie twórczo korzystać z wzorów tradycji literackiej, rozumie jej znaczenie i dostrzega jej obecność w tekstach współczesnych [GLT1_4] |
K_K04 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [GLT1_fns_1] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
GLT1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |