Prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji i socjoterapii Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2023

Nazwa modułu: Prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji i socjoterapii
Kod modułu: W6-PE-SR-S1-PSU
Kod programu: W6-S1PE19.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Program modułu: Prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji i socjoterapii zapoznaje studentów z wiedzą teoretyczną dotyczącą wybranych aktów prawnych i ich interpretacji i zastosowania w działaniach resocjalizacyjnych, socjoterapeutycznych, organizacji profesjonalnej pomocy, podstaw bezpieczeństwa, a także sytuacji osób ze środowisk wykluczonych społecznie.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka jest gotów do (E.1R.K2. ) wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. [PE_SR_S1_PSU_K_1]
K_K01 [4/5] K_K03 [4/5] KN3_K05 [3/5]
student/studentka potrafi (E.1R.U5) analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w pracy pedagoga; prezentować instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym oraz główne organizacje pozarządowe uczestniczące w procesie resocjalizacji; wykorzystywać podstawy kryminologii z elementami wiktymologii; realizować pomoc rodzinie i poradnictwo wychowawczo-resocjalizacyjne. [PE_SR_S1_PSU_U_1]
K_U01 [4/5] KN3_U06 [4/5]
student/studentka zna i rozumie (E.1R.W5.) prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w pracy pedagoga: podstawy prawne funkcjonowania systemów resocjalizacji w perspektywie krajowej i międzynarodowej, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku zamkniętym; podstawy kryminologii z elementami wiktymologii; znaczenie organizacji pozarządowych w procesie resocjalizacji; zagadnienia pomocy rodzinie i poradnictwa wychowawczo-resocjalizacyjnego. [PE_SR_S1_PSU_W_1]
K_W03 [4/5] KN3_W02 [4/5] KN3_W04 [4/5] KN3_W08 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PE-SR-S1-PSU_fs_1] 30 Wykład monograficzny [a02] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
egzamin PE_SR_S1_PSU_W_1
ćwiczenia [PE-SR-S1-PSU_fs_2] 15 Opis [a03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] 
Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
zaliczenie PE_SR_S1_PSU_K_1 PE_SR_S1_PSU_U_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)