Warsztat umiejętności osobistych i zawodowych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2023

Nazwa modułu: Warsztat umiejętności osobistych i zawodowych
Kod modułu: W6-PE-WZ-S1-WUOZ
Kod programu: W6-S1PE19.2023
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Przedmiot ma na celu umożliwić studentom rozpoznanie własnego potencjału osobistego i sposobów rozwijania swoich umiejętności i kompetencji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków zawodowych. Pomoże studentom w odkryciu zasobów, nowych możliwości wzbogacenia swego funkcjonowania, nabywania i doskonalenia umiejętności społecznych, zwiększenia kreatywności oraz skutecznego i sprawnego działania podczas wykonywania pracy zawodowej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka jest gotów/gotowa do permanentnego dokształcania się zawodowego i wyznaczania kierunków własnego rozwoju osobistego [PE-WZ-S1-WUOZ_K_1]
K_K01 [4/5]
student/studentka potrafi rozpoznawać indywidualne zasoby, kompetencje oraz zarządzać swoimi myślami, uczuciami i przełamywać ograniczające przekonania; potrafi określać cele (osobiste, zawodowe), misję życiową i czerpać siłę z własnych uzdolnień, osiągnięć; potrafi podejmować wspólne działania w zespole/grupie, odnajdywać się w zróżnicowanych rolach podczas pracy grupowej [PE-WZ-S1-WUOZ_U_1]
K_U08 [3/5] K_U09 [3/5] KN1_U18 [3/5] KN1_U21 [3/5]
student/studentka zna i rozumie metody, techniki, narzędzia przydatne w dokonywaniu bilansu i wyciąganiu wniosków w kontekście ustalenia pola do pracy/zmiany/akceptacji we własnym życiu oraz w odkrywaniu siebie i tego, jak jest się postrzeganym w otoczeniu/zespole pracowników; zna i rozumie własny system wartości, potrzeby, zasady i normy postępowania, poglądy, mocne strony w celu poprawy jakości życia, realizacji planów osobistych, zawodowych; zna i rozumie tematykę oceny jakości pracy nauczyciela, rolę początkującego nauczyciela, uwarunkowania sukcesu w pracy nauczyciela (B.2.W2.) oraz rozumie znaczenie zdobywania doświadczenia na podstawie obserwacji siebie/współpracowników oraz wprowadzania nowych rozwiązań do wykonywanej pracy [PE-WZ-S1-WUOZ_W_1]
KN1_W03 [4/5] KN1_W12 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PE-WZ-S1-WUOZ_fs_1] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Analiza SWOT [b10] 
Symulacja [e07] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PE-WZ-S1-WUOZ_K_1 PE-WZ-S1-WUOZ_U_1 PE-WZ-S1-WUOZ_W_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)