Fizyka w ochronie środowiska
Kierunek studiów: Ochrona środowiska
Kod programu: W2-S1OS19.2023

Nazwa modułu: | Fizyka w ochronie środowiska |
---|---|
Kod modułu: | 1OS_23_14 |
Kod programu: | W2-S1OS19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z wybranymi zjawiskami i podstawowymi prawami fizyki, których znajomość jest niezbędna dla zrozumienia procesów zachodzących w otaczającym nas środowisku. W trakcie wykładu studenci poznają wyjaśnienie niektórych zjawisk zachodzących w przyrodzie, uzyskują informacje o przekształceniach energii i możliwościach wykorzystaniu praw fizycznych dla ochrony środowiska. Na ćwiczeniach nabywają umiejętności prowadzenia obliczeń i analizy prostych zagadnień poruszanych na wykładzie. W laboratorium wykonuje proste eksperymenty fizyczne, opracowuje i interpretuje wyniki pomiarów.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna w stopniu wyższym niż podstawowy zjawiska fizyczne zachodzące w przyrodzie i potrafi je wyjaśnić w oparciu o prawa fizyki. [1OS_23_14_1] |
1OS_W01 [3/5] |
Student umie dokonać interpretacji wyników i wyciągnąć wnioski odnośnie zjawisk fizycznych, łączy zdobytą wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami w pracy zawodowej. [1OS_23_14_2] |
1OS_W01 [1/5] |
Uczy się samodzielnie wyznaczonych zagadnień i wykazuje umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie informacji pochodzących z różnych źródeł, a na podstawie danych źródłowych dokonuje analizy, syntezy, podsumowań, krytycznej oceny informacji oraz formułuje poprawne wnioski. [1OS_23_14_3] |
1OS_W01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [1OS_23_14_c_1] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
1OS_23_14_2 |
laboratorium [1OS_23_14_l_1] | 15 |
Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
1OS_23_14_1 |
wykład [1OS_23_14_w_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
1OS_23_14_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |