Cinematography 6
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | Cinematography 6 |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-SO6 |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach modułu "Sztuka operatorska 6" studenci będą rozwijać umiejętności z obszaru operatorskich technik narracyjnych jako ćwiczeń dla form audiowizualnych, wyłączając muzykę i dźwięk. Różnorodne strategie operatorskie, pozwalające na przekazywanie narracji za pomocą samego obrazu, będą zgłębiane przez studentów. W ramach modułu będą prezentowane zastosowania operatorskich technik w tworzeniu filmów dokumentalnych tak, aby Studenci rozwijali umiejętności w zakresie uchwycania autentycznych momentów i przekazywania emocji poprzez obraz. W trakcie modułu studenci będą mieli okazję eksperymentować z różnymi efektami wizualnymi tworzonymi za pomocą operatorskich narzędzi i technik. Takie efekty mogą wpływać na odbiór filmu i wzbogacać narrację. Analiza i dyskusja nad filmami, które łączą elementy artystyczne z rozrywkowymi, również stanowią istotny element modułu. Różnice i podobieństwa między tymi dwoma obszarami kinematografii będą badane przez studentów. Podczas modułu studenci będą realizować praktyczne projekty filmowe, wykorzystując różnorodne techniki operatorskie. To pozwoli im rozwijać umiejętności w obszarze pracy z kamerą, eksperymentowania z różnymi technikami oraz tworzenia unikalnych kompozycji wizualnych. Celem modułu "Sztuka operatorska 6" jest umożliwienie studentom dalszego rozwoju w zakresie technologii filmowej oraz prowadzenie artystycznych poszukiwań jako samodzielni autorzy zdjęć. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student rozumie znaczenie operatorskich technik narracyjnych jako ćwiczeń dla form audiowizualnych, wyłączając muzykę i dźwięk, w celu przekazywania narracji za pomocą samego obrazu. [SO6_1] |
K_W02 [4/5] |
Student potrafi uchwycić autentyczne momenty i przekazywać emocji poprzez obraz w kontekście tworzenia filmów dokumentalnych. [SO6_2] |
K_U07 [5/5] |
Student potrafi eksperymentować z różnymi efektami wizualnymi tworzonymi za pomocą operatorskich narzędzi i technik w celu wpływania na odbiór filmu i wzbogacania narracji. [SO6_3] |
K_U03 [5/5] |
Student potrafi dokonać analizy i dyskutować nad filmami, które łączą elementy artystyczne z rozrywkowymi, rozumie różnice i podobieństwa między tymi dwoma obszarami kinematografii. [SO6_4] |
K_W02 [3/5] |
Student potrafi realizować praktyczne projekty filmowe, wykorzystując różnorodne techniki operatorskie, jest gotów rozwijać umiejętności pracy z kamerą, eksperymentować z różnymi technikami i tworzyć unikalne kompozycje wizualne. [SO6_5] |
K_W04 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [C_SO6] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Production exercise – workshop [e02] Self-education [f01] |
course work |
SO6_1 |
lecture [W_SO6] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Screen presentation [c07] |
course work |
SO6_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |