Cinematography 3
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | Cinematography 3 |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-SO3 |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł "Sztuka operatorska 3" odnosi się do istoty kinematografii czyli do odkrywania tajemnicy niejednoznaczności obrazu, przyczyniającej się do rozwijania zdolności dogłębnego postrzegania obrazu filmowego. Poprzez skoncentrowanie się na tej sferze, studenci przekształcają niedojrzałą estetyzację w przemyślaną interpretację scenariusza, co prowadzi do zaistnienia zjawiska narracji zwanego opowiadaniem obrazem (visual storytelling). Aby to osiągnąć, warsztat operatorski musi być wzbogacony o aspekty dotyczące teorii warsztatu scenariopisarskiego, reżyserskiego i aktorskiego, często oparte na doświadczeniach wykładowcy. Przekazywana wiedza przyczynia się nie tylko do osiągnięcia sprawności i jakości technicznej pracy pionu kamerowego pod kierownictwem adeptów sztuki operatorskiej, ale także wskazuje na potencjał istnienia mostu łączącego powszechne medium ze sztuką. Studenci zdobędą solidne podstawy, umożliwiające im dalsze pogłębianie wiedzy z zakresu technologii filmowej i prowadzenie artystycznych poszukiwań w charakterze samodzielnych autorów zdjęć. W ramach modułu "Sztuka operatorska 3" prezentowane będą różnorodne gatunki i podgatunki filmowe (dramat, komedia, horror i dokument). Zaprezentowane zostaną technik operatorskich w tych kontekstach oraz te umożliwiające twórcze oddziaływanie na widza i budowanie napięcia oraz emocji. W kolejnej części modułu studenci będą eksperymentować z oświetleniem scen oraz badać różne efekty świetlne, które mogą być wykorzystane w twórczej pracy operatorskiej. Poddane zostaną analizie i dyskusji filmy mistrzów operatorskich z przeszłości, aby zgłębić ich techniki i inspiracje. Moduł obejmuje również praktyczne ćwiczenia operatorskie, w trakcie których realizowane będą projekty w różnych gatunkach filmowych, dając możliwość zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce oraz rozwijania umiejętności operatorskich. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat teorii warsztatu filmowego, umożliwiającą przekształcenie estetyzacji w przemyślaną interpretację i narrację obrazem. [SO3_1] |
K_W01 [4/5] |
Student posiada umiejętność dogłębnego postrzegania obrazu filmowego poprzez odkrywanie tajemnicy niejednoznaczności, umożliwiającą analizę i interpretację filmów. [SO3_2] |
K_U03 [4/5] |
Student potrafi twórczo oddziaływać na widza poprzez stosowanie różnych technik operatorskich takich, jak oświetlenie scen i efekty świetlne. [SO3_3] |
K_U10 [4/5] |
Student jest gotów rozwijać kompetencje operatorskie umożliwiające samodzielne prowadzenie artystycznych poszukiwań i praktyczne wykorzystanie wiedzy filmowej. [SO3_4] |
K_W04 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat różnych gatunków filmowych i technik operatorskich, umożliwiającą wszechstronne zrozumienie i analizę filmów mistrzów operatorskich. [SO3_5] |
K_W02 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [C_SO3] | 15 |
Production exercise – workshop [e02] |
course work |
SO3_1 |
lecture [W_SO3] | 15 |
Monographic lecture [a02] Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Value-based methods – affective methods [c08] |
course work |
SO3_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |