Scenografia tradycyjna
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023

Nazwa modułu: | Scenografia tradycyjna |
---|---|
Kod modułu: | W8-RF-SM-SCA |
Kod programu: | W8-SMRF19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Scenografia tradycyjna" przygotowuje operatorów filmowych do efektywnej współpracy ze scenografami oraz innymi przedstawicielami zespołu scenograficznego, takimi jak dekoratorzy planu i rekwizytorzy. W filmach często zachodzi potrzeba wiernego odtworzenia danej epoki wraz z jej charakterystycznymi cechami. Operator filmowy powinien znać historię architektury i sztuki użytkowej, które są odzwierciedlane poprzez scenografię. Moduł ten, dodatkowo, rozwija wyobraźnię plastyczną operatora, kształtuje jego poczucie estetyki, umiejętność myślenia wizualnym językiem oraz opowiadania historii za pomocą obrazu. Głównym celem modułu 'Scenografia tradycyjna' jest zapoznanie studentów z klasycznymi technikami planowania, budowania i aranżacji elementów na planie zdjęciowym, równocześnie rozwijając ich umiejętności plastyczne oraz zdolność do rozumienia kontekstu architektoniczno-historycznego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i potrafi rozróżnić różnorodne style architektoniczne i sztukę użytkową. Potrafi dokonać wiernej rekonstrukcji danej epoki filmowej. [Sa_1] |
K_W01 [4/5] |
Student ma rozwiniętą wyobraźnię plastyczną oraz posiada umiejętność analizy i interpretacji scenografii i potrafi tworzyć wizualnie atrakcyjne i autentyczne ujęcia filmowe. [Sa_2] |
K_U03 [5/5] |
Student potrafi planować, budować i aranżować obiekty na planie zdjęciowym i efektywnie współpracuje z zespołem scenograficznym. [Sa_3] |
K_U10 [4/5] |
Student rozumie kontekt architektoniczny i historyczny, i świadomie wykorzystuje te informacje w celu kreowania odpowiednich scenografii i atmosfery filmowej. [Sa_4] |
K_W01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C_SCA] | 15 |
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Plener [e09] |
egzamin |
Sa_1 |
wykład [W_SCA] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] |
egzamin |
Sa_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |