History of Documentary Cinema 2
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | History of Documentary Cinema 2 |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-HF2B |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach modułu studenci zapoznają się z historią filmu dokumentalnego. Kino dokumentalne, które podlega współcześnie dynamicznym i złożonym przemianom, jest zarazem tematem pozostającym wiecznie w cieniu filmu fabularnego w refleksji filmoznawczej: zwraca uwagę brak analiz i interpretacji twórczości wielu wybitnych autorów filmów dokumentalnych, znacznie trudniej także o dostęp do klasycznych filmów tego rodzaju kina. Opierając się na wiedzy i rekomendacjach prowadzącego, moduł ma za zadanie dostarczyć studentom wyszukanych treści, które pozbawione siły mainstreamowej promocji mogłyby inaczej nie dotrzeć do studiujących filmowców. Następnie moduł otwiera pole do dyskusji na tematy problemów filmu dokumentalnego: narracji w filmach dokumentalnych, problemów etycznych, cenzury i subtekstu, problemów podmiotowych poruszonych przez autorów filmów. Tym samym wprowadza on studentów w zagadnienia charakterystyczne dla filmu dokumentalnego nim ci przystąpią do własnych realizacji. Bazując na doświadczeniach z poprzedniego semestru, niniejszy moduł może przenieść akcent dyskusji na przemyślenia i indywidualne doświadczenia studentów, oraz pozwolić skonfrontować je z grupą, prowadzącym i przykładami z historii kina dokumentalnego. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę na temat historii i ewolucji kina dokumentalnego, z uwzględnieniem twórców i filmów nieznanych dla szerokiej publiczności. [HF2b_1] |
K_W01 [5/5] |
Student potrafi analizować i interpretować twórczość autorów filmów dokumentalnych, uwzględniając aspekty narracji, etyki, cenzury i subtekstu. [HF2b_2] |
K_W01 [4/5] |
Student rozumie problematykę filmu dokumentalnego w kontekście refleksji filmoznawczej, co pozwala na analizowanie zagadnień podmiotowych poruszonych przez twórców filmów dokumentalnych. [HF2b_3] |
K_W03 [3/5] |
Student dysponuje umiejętnością wyboru wyszukanych treści i materiałów dotyczących kina dokumentalnego, które nie są szeroko promowane w świecie mediów, oraz potrafi je włączyć w swoje badania i studia. [HF2b_4] |
K_W01 [4/5] |
Student posiada kompetencje do aktywnego uczestnictwa w dyskusjach na temat filmu dokumentalnego, umożliwiając wymianę przemyśleń, indywidualnych doświadczeń i spostrzeżeń z grupą oraz prowadzącym, w oparciu o przykłady z historii kina dokumentalnego. [HF2b_5] |
K_U04 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [W_HF2B] | 30 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Lecture-speech [a04] Activating method – discussion / debate [b04] Video show [c02] |
exam |
HF2b_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |