Historia filmu dokumentalnego 1
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2023

Nazwa modułu: | Historia filmu dokumentalnego 1 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RF-SM-HF1B |
Kod programu: | W8-SMRF19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci zapoznają się z historią filmu dokumentalnego. Kino dokumentalne, które podlega współcześnie dynamicznym i złożonym przemianom, jest zarazem tematem pozostającym wiecznie w cieniu filmu fabularnego w refleksji filmoznawczej: zwraca uwagę brak analiz i interpretacji twórczości wielu wybitnych autorów filmów dokumentalnych, znacznie trudniej także o dostęp do klasycznych filmów tego rodzaju kina. Opierając się na wiedzy i rekomendacjach prowadzącego, moduł ma za zadanie dostarczyć studentom wyszukanych treści, które pozbawione siły mainstreamowej promocji mogłyby inaczej nie dotrzeć do studiujących filmowców. Następnie moduł otwiera pole do dyskusji na tematy problemów filmu dokumentalnego: narracji w filmach dokumentalnych, problemów etycznych, cenzury i subtekstu, problemów podmiotowych poruszonych przez autorów filmów. Tym samym wprowadza on studentów w zagadnienia charakterystyczne dla filmu dokumentalnego nim ci przystąpią do własnych realizacji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę na temat historii filmu dokumentalnego, w tym potrafi analizować i interpretować twórczość wybitnych autorów tego gatunku. [HF1b_1] |
K_W02 [4/5] |
Student posiada umiejętność wyszukiwania i selekcjonowania treści związanych z filmem dokumentalnym, które nie są szeroko promowane, ale mają wartość artystyczną i naukową. [HF1b_2] |
K_W02 [3/5] |
Student potrafi dyskutować na temat narracji, etyki, cenzury i subtekstu w filmach dokumentalnych, rozważając różne podejścia i perspektywy. [HF1b_3] |
K_W01 [4/5] |
Student posiada umiejętność refleksji nad problemami podmiotowymi poruszanymi przez twórców filmów dokumentalnych, poszerzając swoją wrażliwość artystyczną i społeczną. [HF1b_4] |
K_W03 [3/5] |
Student jest gotowy do rozpoczęcia własnych realizacji w dziedzinie filmu dokumentalnego, mając świadomość zagadnień charakterystycznych dla tego gatunku i umiejętność ich praktycznego zastosowania. [HF1b_5] |
K_U06 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W_HF1B] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Odczyt [a04] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Projekcja [c02] |
zaliczenie |
HF1b_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |