Moduł do wyboru: Techniki teatralne w pracy nauczyciela Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2.2022

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Techniki teatralne w pracy nauczyciela
Kod modułu: PPW_TT
Kod programu: W6-NMPP19.2.2022
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.:Techniki dramowo-teatralne w pracy z grupą; Edukacja teatralna w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę na temat procesu skutecznego komunikowania się interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń. (A.2.W5.) [PPW_TT_1]
K_W17 [5/5]
Student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych i kulturalnych, a także ocenić ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; potrafi precyzyjnie wypowiadać się w języku mówionym, formułować wypowiedzi kierowane do szerszego grona odbiorców. (A.2. U6.; [PPW_TT_2]
K_U01 [4/5] K_U15 [4/5]
Student potrafi kształtować środowisko uczenia się z wykorzystaniem technik dramowych, improwizacji, inscenizacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i uzdolnień wychowanka, z nastawieniem na osobowy i podmiotowy rozwój (C.U1.; [PPW_TT_3]
K_U01 [5/5]
Student potrafi organizować zabawy i zajęcia stymulujące aktywność poznawczą wychowanków, wspólnotowe i kooperacyjne uczenie się, angażujące emocjonalnie, motywacyjnie i poznawczo (C.U5.) [PPW_TT_4]
K_U12 [3/5] K_U15 [3/5]
Student potrafi rozpoznawać, identyfikować i rozbudzać zainteresowania i zdolności dzieci lub uczniów, dostosowywać sposoby i treści nauczania do ich zasobów, rozwijać u dzieci lub uczniów ciekawość, aktywność i samodzielność poznawczą oraz kreatywne podejście do zadań, stosować style i techniki pracy z wychowankiem łączące różne obszary wiedzy, stymulować partycypacyjne, proaktywne, refleksyjne, wspólne, kooperatywne uczenie się oraz rozwijać kompetencje kluczowe wychowanków (C.U6.;D.U2.; H.U3.) [PPW_TT_5]
K_U06 [4/5] K_U08 [4/5] K_U16 [4/5]
Student jest gotów formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw wychowanków, w tym wobec kultury i sztuki, oraz inspirowania dzieci lub uczniów do wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy (C.K2.) [PPW_TT_6]
K_K02 [4/5] K_K07 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca pisemna [PPW_TT _w_1]
Sprawdzenie wiedzy merytorycznej i praktycznej ujętej w problematyce ćwiczeń
PPW_TT_1 PPW_TT_2 PPW_TT_3 PPW_TT_4
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_TT_w_2]
Wykorzystanie zagadnień merytorycznych z zakresu kultury języka polskiego w prezentowaniu tekstów literackich różnych rodzajów dzieciom w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
PPW_TT_2 PPW_TT_4 PPW_TT_6
Dyskusja [PPW_TT_w_3]
Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji teatralnej..
PPW_TT_1 PPW_TT_2 PPW_TT_3 PPW_TT_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_TT_fns_1]
Dyskusja, metoda uczenia się w praktyce
10
Zapoznanie z literaturą przedmiotu, przygotowanie prac metodycznych
80 Praca pisemna [PPW_TT _w_1] Prace praktyczno-metodyczne [PPW_TT_w_2] Dyskusja [PPW_TT_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)