Seminarium 2 Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2.2022

Nazwa modułu: Seminarium 2
Kod modułu: PPW_Se2
Kod programu: W6-NMPP19.2.2022
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Seminarium to moduł kształcenia, realizowany przez 4 semestry. Po każdym semestrze student powinien osiągnąć, specyficzne dla każdego semestru modułu, efekty kształcenia. Przedstawione efekty planuje się osiągnąć w seminaryjnej formie kształcenia oraz ukierunkowanej pracy własnej studenta w 2 semestrze realizacji zajęć seminaryjnych.
Wymagania wstępne:
Wymagane uzyskanie efektów kształcenia modułu seminarium 1
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student dysponuje uporządkowaną wiedzą na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki obejmującą terminologię, teorie i metodykę. (A.2.W1., A.1.W2.) [PPW_ Se2_1]
K_W01 [3/5] K_W19 [3/5]
Student posiada umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania, informacji na temat zjawisk, społecznych rozmaitej natury przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych. (A.3.U2.) [PPW_ Se2_2]
K_U01 [2/5]
Student wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. (A.2.U1., A.3.K2.) [PPW_ Se2_3]
K_U03 [3/5]
Student w klarowny, spójny i precyzyjny sposób wypowiada się w mowie i piśmie; umiejętnie konstruuje rozbudowane ustne i pisemne uzasadnienia na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. (K.W4., K.W.8., A.1.U1.) [PPW_ Se2_4]
K_U15 [1/5]
Student posiada umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze. (K.W.2.) [PPW_ Se2_5]
K_U18 [3/5]
Student posiada przekonanie docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny i budowania warsztatu pracy pedagoga. (A.1.K2., A.2.K1., A.2.K2.) [PPW_ Se2_6]
K_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca pisemna [PPW_ Se2_w_ 1]
Seminarium - semestr 2 zakończone jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym na podstawie przedstawionej pracy pisemnej studenta prezentującej pełną podstawę metodologiczną badań własnych. Student przedstawi wyczerpujące - teoretyczne - opracowanie zagadnienia badawczego.
PPW_ Se2_1 PPW_ Se2_2 PPW_ Se2_3 PPW_ Se2_4 PPW_ Se2_5 PPW_ Se2_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [PPW_ Se2_ fns _1]
mini wykład konwersatoryjny/ problemowy; dyskusja konferencyjna realizowana z grupą seminaryjną; konsultacje indywidualne /korespondencja elektroniczna;
20
(brak informacji)
130 Praca pisemna [PPW_ Se2_w_ 1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)