Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.5) Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2.2022

Nazwa modułu: Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.5)
Kod modułu: PPW_MET_EDPOL3
Kod programu: W6-NMPP19.2.2022
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej 3 obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji polonistycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w aspekcie doskonalenia ich umiejętności językowych i literackich. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej (z zakresu kształcenia językowego i literackiego) i metodycznej, aby prowadzić skuteczną edukację polonistyczną na poziomie klas I - III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz śródrocznych praktyk specjalistycznych.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.3; sem.4)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań edukacyjnych z zastosowaniem języka w sytuacjach edukacyjnych.(E.1.W1). [PPW_MET_EDPOL_3_1]
K_W10 [5/5]
Student ma elementarną wiedzę na temat sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych (E.1.W1). [PPW_MET_EDPOL_3_2]
K_W17 [5/5]
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych w aspekcie sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych.(E.1.U1, E.1.U3). [PPW_MET_EDPOL_3_3]
K_U15 [5/5]
Student potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu edukacji polonistycznej dla projektowania, analizy i oceny sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych, wiążąc je z określonymi celami.(E.1.U2). [PPW_MET_EDPOL_3_4]
K_U02 [5/5]
Student ma świadomość swojego poziomu wiedzy polonistycznej i umiejętności metodycznych, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w tym zakresie. (E.1.K1). [PPW_MET_EDPOL_3_5]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny [PPW_MET_EDPOL_E_w_1]
Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów i ćwiczeń z metodyki edukacji polonistycznej 1,2 i 3
PPW_MET_EDPOL_3_1 PPW_MET_EDPOL_3_2
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_MET_EDPOL_E_w_2]
Przygotowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych z zakresu edukacji polonistycznej, opracowanie pisemne wybranych zagadnień z zakresu kompetencji polonistycznych uczniów w młodszym wieku szkolnym
PPW_MET_EDPOL_3_3 PPW_MET_EDPOL_3_4
Dyskusja [PPW_MET_EDPOL_E_w_3]
Ocena wybranych projektów edukacyjnych przygotowanych przez studentów, udział w dyskusji na temat prezentowanych w grupie rozwiązań metodycznych
PPW_MET_EDPOL_3_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_MET_EDPOLE_fns_1]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań
20
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; Przygotowanie do egzaminu; Przygotowanie pracy zaliczeniowej
100 Egzamin pisemny [PPW_MET_EDPOL_E_w_1] Prace praktyczno-metodyczne [PPW_MET_EDPOL_E_w_2] Dyskusja [PPW_MET_EDPOL_E_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)