Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem.6) Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2.2022

Nazwa modułu: Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem.6)
Kod modułu: PPW_MET_EDTECH1
Kod programu: W6-NMPP19.2.2022
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł metodyka edukacji technicznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji technicznej dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu kompetencji metodycznych, które umożliwią skuteczną realizację celów i treści edukacji technicznej. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz Dydaktyki ogólnej.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania i projektowania zajęć z zakresu edukacji technicznej, rozumie ideę inicjacji technicznej dziecka lub ucznia (E.8.W1,E.8.W2)); [PPW_MET_EDTECH1_1]
K_W10 [5/5]
Student rozumie istotę zabaw manipulacyjnych i konstrukcyjnych a także zadań wytwórczych oraz zna metody projektowania zajęć technicznych (E.8.W3); [PPW_MET_EDTECH1_2]
K_W11 [4/5]
Student rozumie potrzebę kształtowania umiejętności technicznych dzieci lub uczniów w nawiązaniu do techniki, kultury i sztuki ludowej (E.8.W4); [PPW_MET_EDTECH1_3]
K_W07 [5/5]
Student potrafi zaprojektować sekwencję działań technicznych dzieci lub uczniów oraz dobrać odpowiednie metody, formy pracy i procedury do zajęć edukacyjnych z zakresu edukacji technicznej (E.8.U1); [PPW_MET_EDTECH1_4]
K_U03 [3/5]
Student potrafi przygotować materiały dydaktyczne do zajęć edukacyjnych z zakresu edukacji technicznej, zachęcić dzieci lub uczniów do analizowania prostych rozwiązań technicznych (E.8.U4); [PPW_MET_EDTECH1_5]
K_U04 [4/5]
Student w planowanych działaniach dydaktycznych uwzględnia normy i wartości związane z techniczną działalnością człowieka, walczy ze stereotypami dotyczącymi płci i umiejętności technicznych (E.8.K2). [PPW_MET_EDTECH1_6]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena przygotowania zajęć dydaktycznych [PPW_MET_EDTECH1 _w_1]
Weryfikacja polegająca na ocenie prezentowanych przez studentów scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych z uwzględnieniem norm i wartości wynikających z realizowanego tematu zajęć technicznych. Dokumentacja w postaci elektronicznej scenariuszy/konspektów oraz materiałów dydaktycznych
PPW_MET_EDTECH1_1 PPW_MET_EDTECH1_2 PPW_MET_EDTECH1_3 PPW_MET_EDTECH1_4 PPW_MET_EDTECH1_5 PPW_MET_EDTECH1_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_MET_EDTECH _fns1]
Mikronauczanie, dyskusja
10
Praca z literaturą merytoryczną i metodyczną, napisanie scenariusza zajęć, wykonanie pracy technicznej, przygotowanie materiału dydaktycznego
50 Ocena przygotowania zajęć dydaktycznych [PPW_MET_EDTECH1 _w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)