Moduł do wyboru: Metody aktywizujące w edukacji Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2.2022

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Metody aktywizujące w edukacji
Kod modułu: PPW_MET_AKT
Kod programu: W6-SMPP19.2.2022
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Moduł metody aktywizujące w edukacji obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej, aby prowadzić skuteczną pracę z dziećmi najmłodszymi, będąc świadomym roli doboru metody i jej wpływu na efektywność kształcenia oraz identyfikowanie i rozwój zasobów dzieci/uczniów (w czym pomocne jest inicjowanie i monitorowanie indywidualnej współpracy z wychowankiem w trakcie regularnych, zaplanowanych spotkań opartych na elementach tutoringu, mających na celu wspieranie jego kreatywności, zainteresowań, samodzielnego dochodzenia do prawidłowego rozwiązania problemów/zadań oraz motywowanie do działania i umiejętne pokonywanie trudności).
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu: Metodyka edukacji wczesnoszkolnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań edukacyjnych z zastosowaniem metod aktywizujących w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (A.2.W2.; D.W2.; [PPW_MET_AKT_1]
K_W10 [4/5]
Student ma wiedzę na temat wykorzystania metod aktywizujących w różnych ogniwach organizacji jednostki zajęć przedszkolnych i szkolnych. (D.U2.; A.2.U1.; [PPW_MET_AKT_2]
K_W10 [4/5]
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych, potrafi ocenić przydatność metod aktywizujących i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej. (D.U3.; D.K1.; [PPW_MET_AKT_3]
K_U03 [3/5] K_U04 [3/5]
Student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w zakresie znajomości i wykorzystania metod aktywizujących. (G.K3.; A.2.K2.; [PPW_MET_AKT_4]
K_U12 [3/5] K_U14 [3/5]
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne związane z wykorzystaniem metod aktywizujących w edukacji małego dziecka. (D.K2.; A.2.K1.) [PPW_MET_AKT_5]
K_K08 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Warsztat [PPW_MET_AKT_ w_1]
Zaprojektowanie i przeprowadzenie warsztatu z wykorzystaniem wybranych metod aktywizujących.
PPW_MET_AKT_1 PPW_MET_AKT_2 PPW_MET_AKT_3
Dyskusja [PPW_MET_AKT_w_2]
Ocena wybranych projektów edukacyjnych przygotowanych przez studentów, udział w dyskusji na temat prezentowanych w grupie rozwiązań metodycznych
PPW_MET_AKT_4 PPW_MET_AKT_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_MET_AKT_fs_1]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
30
Przygotowanie pracy zaliczeniowej
60 Warsztat [PPW_MET_AKT_ w_1] Dyskusja [PPW_MET_AKT_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)