Digital Photography 3
Field of study: Film/TV Production and Photography
Programme code: W8-SMRF19.2023

Module name: | Digital Photography 3 |
---|---|
Module code: | W8-RF-SM-FC3 |
Programme code: | W8-SMRF19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Trzeci z czterech modułów mających na celu wsparcie studenta w jego dążeniu do uzyskania biegłości w posługiwaniu się cyfrowym obrazem fotograficznym, zarówno w sferze artystycznej jaki i technologicznej. Niniejszy moduł realizuje te cele poprzez takie pokierowanie procesem kształcenia studentów, aby technologia cyfrowa sprzyjała realizacji przez nich w przyszłości ambitnych, wartościowych estetycznie i artystycznie dzieł - obrazów. Działania nakierowane są przede wszystkim na kształtowanie w realizacjach studenckich indywidualnej i oryginalnej formy cyfrowych fotografii. Wiąże się to także ze świadomym i swobodnym operowaniem typowymi dla fotografii cyfrowej środkami wyrazu, zarówno w procesie akwizycji obrazu, jak i jego postprodukcji. Jednocześnie sprawność warsztatowa powinna iść w parze z umiejętnością krytycznej samooceny, bogatej w doświadczenia, wynikające z analizy szeregu wybitnych realizacji w tej dziedzinie. Moduł pogłębia wiedzę i umiejętności z zagadnień związanych z komputerową edycją i korekcją obrazów fotograficznych w programach Adobe Photoshop / Adobe Lightroom / Capture One – rozwija umiejętności stosowania kompozycji wielowarstwowych, zaawansowanych narzędzi i metod modyfikacji cyfrowych obrazów fotograficznych. Synteza rozwoju artystycznego i warsztatowego unaocznia się w wypowiedzi autorskiej na zadane tematy, spełniającej wymogi techniczne i merytoryczne. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna zasady kompozycji w cyfrowej fotografii umożliwiające tworzenie harmonijnych i atrakcyjnych wizualnie obrazów. [FC3_1] |
K_W06 [3/5] |
Student rozumie proces akwizycji obrazu w cyfrowej fotografii oraz technik pozyskiwania wysokiej jakości zdjęć. [FC3_2] |
K_W05 [4/5] |
Student potrafi zastosować zaawansowane narzędzia i techniki korekcji obrazu w specjalistycznych programach komputerowych. [FC3_3] |
K_U02 [3/5] |
Student potrafi tworzyć kompozycje wielowarstwowe w celu eksperymentowania z różnymi efektami i stylami. [FC3_4] |
K_U01 [4/5] |
Student jest gotów do tworzenia cyfrowych fotografii prezentując własną oryginalność i indywidualność wyrażających artystyczne wizje. [FC3_5] |
K_U13 [4/5] |
Student jest gotów do krytycznej samooceny i posiada umiejętność analizy wybitnych osiągnięć w dziedzinie cyfrowej fotografii, w celu doskonalenia własnych umiejętności. [FC3_6] |
K_U10 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [C_FC3] | 15 |
Screen presentation [c07] Production exercise – workshop [e02] Self-education [f01] |
course work |
FC3_1 |
lecture [W_FC3] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Activating method – discussion / debate [b04] Demonstration-imitation [c06] |
course work |
FC3_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |