Metody terapii słuchu (Tomatis)* Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W6-SMPC19.2023

Nazwa modułu: Metody terapii słuchu (Tomatis)*
Kod modułu: PS_SA_E1_MTST
Kod programu: W6-SMPC19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2027/2028
  • semestr letni 2028/2029
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z metodami terapii słuchu. Student podczas zajęć będzie uczył się stosować metody wspomagania oraz terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością słuchową. Będzie w stanie stosować wybrane metody i programy. Główną metodą terapii słuchowej poznawaną przez osoby studiujące będzie Metoda Tomatisa. Wszystkie efekty uczenia się absolwent osiągnie w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem akademickim oraz podczas pracy własnej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie stosować metody wspomagania oraz terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością słuchową; opisywać rodzaje oraz charakteryzować metody terapii w aspekcie historycznym i współczesnym; stosować wybrane metody i programy terapii słuchu; identyfikować wsparcie techniczne (E.1S.U7.) [PS_SA_E1_MTST_1]
KN3_U02 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności arteterapeutycznej na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi sposób postępowania oraz potrafi dobierać metody arteterapeutyczne i treści związane ze sztuką do ich potrzeb i możliwości; analizować działania arteterapeutyczne w pracy opiekuńczo-wychowawczej w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty oraz stosować formy, zasady, metody organizacji aktywności w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi; określić zakres zadań pracowników (E.1S.U7.) [PS_SA_E1_MTST_2]
KN3_K01 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych (E.1S.K2.) [PS_SA_E1 _MTST_3]
KN3_W02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PS_SA_E1_MTST_1] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie PS_SA_E1_MTST_1 PS_SA_E1_MTST_2 PS_SA_E1 _MTST_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)