Metodyka Treningu Umiejętności Społecznych
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2023
| Nazwa modułu: | Metodyka Treningu Umiejętności Społecznych |
|---|---|
| Kod modułu: | PS_ASD_E2_TUS |
| Kod programu: | W3-SMPC19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Metodyka Treningu Umiejętności Społecznych rozszerza wiedzę i umiejętności studenta w zakresie metod pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Celem modułu jest uzyskanie wiedzy merytorycznej i metodycznej umożliwiającej zaplanowanie i prowadzenie treningu umiejętności społecznych. W trakcie zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia: identyfikacja problemów w zakresie umiejętności społecznych, model kształtowania umiejętności społecznych, zasady ogólne i szczegółowe prowadzenia treningu, formy pracy, planowanie zajęć z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i wieku osób ze spektrum autyzmu, środki dydaktyczne, sytuacje trudne i sposoby ich przezwyciężania oraz sposoby pobudzania i kształtowanie motywacji, generalizacja i transfer umiejętności. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zasady planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzm [PS_ASD_E2-TUS_1] |
KN3_W05 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodykę treningów umiejętności społecznych [PS_ASD_E2_TUS_2] |
KN3_W12 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi planować pracę dydaktyczno-wychowawczą i terapeutyczną z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_E2_TUS_3] |
KN3_U07 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi planować i realizować metodykę treningów umiejętności społecznych [PS_ASD_E2_TUS_4] |
KN3_U08 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [PS_ASD_E2_TUS_5] |
KN3_K07 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| warsztat [PS_ASD_E2_TUS_fs1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Pokaz/demonstracja [c06] Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
PS_ASD_E2-TUS_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||